تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف محموله پرنده قاچاق در آبادان از سودجویان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از کشف هشت بهله پرنده شکاری از نوع سنقور خاکستری و تالابی از قاچاقچیان و رهاسازی آن در طبیعت خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از کشف هشت بهله پرنده شکاری از نوع سنقور خاکستری و تالابی از قاچاقچیان و رهاسازی آن در طبیعت خبر داد.

سیداحمد موسوی آزاد شنبه گفت:این پرندگان شکاری از شکارچیان غیر مجاز در تالاب بین المللی شادگان و دشت آبادان کشف شده و در طبیعت رها سازی شد.

وی همچنین از تخریب 15 فقره کوخه زنده گیری پرندگان شکاری از قاچاقچیان خبر داد و اظهار داشت:شکارچیان غیر مجاز از این کوخه ها برای زنده گیری پرندگان شکاری در منطقه استفاده می کردند.

موسوی آزاد همچنین با بیان کشف 19 بهله پرنده شکار شده از نوع تلیله، پاشلک،نوک خنجری و کبوتر در تله شکارچیان و تلف شدن این پرندگان، اظهار داشت:19 کبوتر نیز از شکارچیان غیر مجاز کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:در این راستا 9 متخلف صید دستگیر شده و برای تشکیل پرونده و صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان سخنانش از آغاز گشت مشترک حفاظ محیط زیست شهرستان های آبادان و خرمشهر به منظور مقابله با صیید غیرمجاز پرندگان منطقه خبر داد.

با سرد شدن هوا در نیمه کره شمالی زمین از ابتدای مهرماه مهاجرت پرندگان شکاری از اروپای شرقی و جنوب سیبری به مناطق به دشت آبادان و تالاب بین المللی شادگان آغاز می شود، در این بین برخی سودجویان برای شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای همسایه دست به هر اقدامی می کنند.

تالاب بین المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر مکان های هستند که پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر برای گذران زمستان به آنهامهاجرت می کنند.

تالاب ناصری، از تالاب های مهم و انسان ساخت در حدود 17 کیلومتری شمال خرمشهر است، که در نتیجه تخلیه زه آب های کشاورزی عمدتا صنعت نیشکر ، در سال 1378 شکل گرفت.

سُنقُر یا سُنقار (Circus) پرنده ای شکاری و روزپرواز از خانواده عقابیان است، سنقرها مشخصا به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز کرده و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کنند.

قیمت بالای این پرندگان نایاب در کشورهای حاشیه خلیج فارس و استقبال شیوخ عرب از این پرندگان، باعث شده تا سودجویان برای شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای همسایه دست به هر اقدامی بزنند.
:
:
:
آخرین اخبار