تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنفرانس بین المللی گرد و غبار اسفند ماه در اهواز برگزار می شود
این کنفرانس بین المللی هست و می تواند تابلو و نمادی از خوزستان و جایگاه علمی آن باشد و موجب ارتقای جایگاه علمی دانشگاه های خوزستان در رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها شود و نیز موجب شود تا جدید ترین یافته های علمی و عملی را در مبارزه با ریزگردها را دراختیار بگیریم/ 7 کانون گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است
خوزنیوز: عصر روز شنبه جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس بین المللی گرد و غبار با حضور احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولان دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ در این جلسه ابراهیم حاجی​دولو ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهيدچمران اهواز گفت: با عقد تفاهم نامه ای که با سازمان محیط زیست انجام شده است نخستین کنفرانس بین المللی گرد و غبار اسفند ماه امسال در اهواز برگزار خواهد شد و با توجه به این که استان خوزستان بیشتر از سایر استان‌های کشور از مساله ریزگردها متاثر است مقرر شده است تا دبیرخانه دائمی این کنفرانس دوسالانه در دانشگاه شهید چمران اهواز مستقر باشد.

کنفرانس بین المللی گرد و غبار اسفند ماه در اهواز برگزار می شود/ 7 کانون گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است

حاجی دولو با اعلام این خبر افزود: برنامه های مقدماتی همچون اطلاع رسانی های لازم، چاپ و توزیع پوستر، فراخوان مقالات و هماهنگی های امور داوری انجام شده است و هماهنگی ها با سخنرانان کلیدی ایرانی و خارجی که تجربیات ارزنده ای را از اروپا، آمریکا و آسیا و افریقا در اختیار دارند نیز صورت پذیرفته است. این کنفرانس آخرین تلاش ها و تجربیات علمی را در اختیار ما قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: ما قصد داریم با یک تیر چند نشان را بزنیم. این کنفرانس بین المللی هست و می تواند تابلو و نمادی از خوزستان و جایگاه علمی آن باشد و موجب ارتقای جایگاه علمی دانشگاه های خوزستان در رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها شود و نیز موجب شود تا جدیدترین یافته های علمی و عملی را در مبارزه با ریزگردها را در اختیار بگیریم. با توجه به اهمیت و وسعت کار می طلبد که همه دستگاه های مربوطه به صورت گروهی دل در گرو این کار بدهند و پایه گزار کنفرانسی باشند که در آینده نمادی باشد برای جایگاه علمی خوزستان در مقابله با گرد و غبار.

حاجی دولو در بیان اهداف این کنفرانس گفت: ارایه آخرین تجربیات و یافته های بین المللی ، شناسایی پتانسیل های داخلی، ایجاد بستر گفت و گوی عوامل تحقیقاتی و دستاوردهای مبارزه با گرد و غبار جزو برخی از اهداف این کنفرانس هستند. در این باره حضور 7 سخنران داخلی و 5 سخنران خارجی از کشور های آمریکا، انگلیس، اردن و پاکستان قطعی شده است. همچنین مقرر شده است تا مقالات ارایه شده در مجلات علمی معتبر به چاپ برسد. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهيدچمران اهواز گفت: این کنفرانس از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفند ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد و در کنار آن نشست های جنبی برای کشورهای شرکت کننده و بازدید از 7 کانون گرد و غبار که در خوزستان شناسایی شده اند نیز در برنامه است. همچنین وبسایت دو زبانه این کنفرانس نیز به نشانیhttp://icd2016.ir اعلام شده است تا علاقه مندان بتوانند برای حضور در این کنفرانس به صورت رایگان ثبت نام کنند و یا راهنمای ارسال مقالات را دریافت کنند و از اخبار کنفرانس مطلع شوند.

در این جلسه احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از آنجا که زمان پیش بینی شده برای این کنفرانس با برگزاری انتخابات بسیار نزدیک است می بایست استعلام های لازم انجام شود تا مشمول دستور وزارت کشور مبنی بر لغو همایش های همزمان با انتخابات نشود.

کنفرانس بین المللی گرد و غبار اسفند ماه در اهواز برگزار می شود/ 7 کانون گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است

وی ادامه داد: اداره کل محیط زیست بر اساس همین توافق نامه جلسه ای با دکتر شعاعی مدیر ملی مقابله با گرد و غبار خواهد داشت و با تاکید بر ملی بودن این مساله حمایت جدی ایشان را خواستار خواهد شد و درخواست ما از دوستان مسئول در دانشگاه شهید چمران نیز این است که آنها هم در جلسه شان با ایشان براین امر تاکید کنند.

همچنین در این نشست احمد سیاحی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در جلسه ای که با دکتر ابتکار داشتیم موضوع استفاده از یافته های جدید و پژوهش های علمی درباره پدیده ریزگردها مطرح شد. سمت سوی این جلسه در راستای مرکزیت تهران برای برگزاری کنفرانس گرد و غبار بود اما با تاکید و موضعی که استاندار خوزستان گرفت خوشبختانه برگزاری و محوریت این کنفرانس به عهده خوزستان و دانشگاه شهید چمران گذاشته شد.

کنفرانس بین المللی گرد و غبار اسفند ماه در اهواز برگزار می شود/ 7 کانون گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده است

سیاحی ادامه داد: هدف ما از این کنفرانس تبلیغ نیست بلکه می خواهیم با جلب مشارکت حداکثری محققان داخلی و خارجی، یک خروجی عملی و قابل اجرا از کنفرانس داشته باشیم تا مردم پس از مدت کوتاهی نتایج ملموس ان را به چشم ببنید. دعوت از سفیران کشورهای منطقه و همگام کردن این کشورها که خود درگیر پدیده ریزگردها هستند از اهداف برگزاری کنفرانس است و امیدواریم در این راه از ظرفیت سازمان های بین المللی به بهترین نحو بهره ببریم.

وی افزود: برگزار کنندگان از هزینه های مالی هراس به دل راه ندهند زیرا اعداد و ارقام مطرح شده برای استان خوزستان با این ظرفیت های اقتصادی ، کوچک هستند. همچنین از برگزار کنندگان می خواهم که ظرفیت بخش خصوصی را فراموش نکنند و از کمک تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نیز بهره ببرند.

سیاحی در پایان گفت: دبیرخانه دائمی کنفرانس برای به کارگیری دستاوردهای کنفرانس می بایست نتایج آن را به صورت راهکارهایی عملی برای مبارزه با این پدیده به مسئولان و سازمان های استانی و کشوری ارایه دهند و نقشه راهی را برای مسئولان ترسیم کنند که به کاهش ریزگردها بیانجامد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شهر من مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
کم دروغ بگید .. پیععععععععععععععع .. همش میگید و عمل نمی کنید .. دروغ گو ها
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
1
انشاا... شاهد تاثیر مثبت این همایش باشیم
و واقعا دست به عمل بشوند نه اینکه یک شعار جدید انتخاب کنند
:
:
:
آخرین اخبار