تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین پارک وحش خصوصی ایران در دزفول افتتاح شد
باغ وحش دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت محیط زیست توسط بخش خصوصی و به منظور نگهداری اصولی گونه های جانوری همچنین آموزش شهروندان در زمینه محیط زیست احداث شده است
نخستین پارک وحش خصوصی ایران با حضور علاقمندان به محیط زیست و مسوولان شهری در دزفول افتتاح شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول روز یکشنبه گفت: باغ وحش دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت محیط زیست توسط بخش خصوصی و به منظور نگهداری اصولی گونه های جانوری همچنین آموزش شهروندان در زمینه محیط زیست احداث شده است.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه باغ وحش ها در جهت معرفی گونه های جانوری و آموزش زیست محیطی شهروندان بسیار اثر گذار می باشند گفت: پارک وحش دز در مساحت هشت هکتار در پارک لاله دزفول توسط یکی از علاقه مندان به طبیعت و محیط زیست در حاشیه رودخانه دز احداث شده و علاوه بر فضای نگهداری جانوران دارای موزه تاریخ طبیعی و فضای سبز قابل توجهی است.

احمد نوروززاده مدیر این پارک وحش نیز گفت: احداث این مرکز با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال از سال 91 آغاز شد.

وی افزود: علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش در این پارک وحش با حشرات و گونه های مختلف جانوری و نیز انواع گیاهان آشنا شده و روش تاکسیدرمی حیوانات و حشرات را فرا می گیرند.

وی همچنین از جمع آوری بیش از دو هزار گونه از پرندگان و سایر جانوران در این پارک وحش خبر داد و اظهار داشت: خرس ، شیر ، قرقاول ، گرگ و روباه از جمله جانورانی هستند که در این پارک وحش نگهداری می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار