تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظر کارشناس آمریکایی درمورد موشک عماد
«آنتونی کوردزمن» تحلیلگر ارشد آمریکایی در گزارشی پیرامون موشک عماد نوشته که این اولین موشک بالستیک با قابلیت هدایت و کنترل ایران است.
نظر کارشناس آمریکایی درمورد موشک عماد
عضو ارشد اندیشکده آمریکایی در گزارشی موشک دوربرد «عماد» را اولین موشک‌ بالستیک ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف خوانده بود.

موشک دوربرد «عماد»، نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

آزمایش موشک عماد در حالی با موفقیت انجام شده که سال گذشته میلادی عضو ارشد اندیشکده مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک آمریکا در بخشی از گزارش ۲۴۲ صفحه‌ای با عنوان «گزینه های استراتژیک و نیروهای راکتی و موشکی ایران» به موشک دوربرد «عماد» اشاره کرده بود.

«آنتونی کوردزمن» با بیان آنکه «این اعتقاد وجود دارد که ایران ۴۵ سکوی پرتاب متحرک و ۱۰ تا ۱۲ سکوی ثابت پرتاب دارد»، درباره موشک عماد می‌نویسد: «یک نوع دیگر شهاب ۳ که مشهور به عماد است. در واقع این یک شهاب ۳ است اما دماغه آن قادر به تغییر جهت در طی مسیر است که به سیستم اجازه دقت بیشتر را می‌دهد».

این کارشناس ارشد آمریکایی در این گزارش تاکید کرد: «در فوریه ۲۰۰۸ محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که ایران موشک هوشمند بالستیک ضد کشتی خلیج فارس را بر اساس موشک فاتح ۱۱۰ ساخته است موشکی که قادر به هدف قرار دادن اهداف را در سراسر خلیج فارس دارد».

وی با اشاره به موشک دوربرد عماد افزود: «یک موشک به نام عماد وجود دارد که ۱۷۰۰ کیلومتر برد، ۵۰۰ متر دقت و ظرفیت حمل ۷۵۰ کیلوگرم را دارد».

کوردزمن که گزارشس در ۷ اکتبر سال ۲۰۱۴ منتشر شده، موشک دوربرد عماد را اولین موشک بالستیک مجهز به سامانه قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف خوانده و نوشته است: «گزارش شده که تولید این موشک در سال ۲۰۱۶ انجام شود. تا به امروز هیچ نشانه‌ای درباره آزمایش این موشک وجود نداشته است».
:
:
:
آخرین اخبار