تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی استان خوزستان خبر داد:
افزایش گیت‌های تردد به تناسب زائران اربعین حسینی
فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: برای مرز شلمچه و چذابه حدود ۲۰ الی ۲۵ گیت عبور پیش‌بینی شده است که به تناسب جمعیت زائرین خواهد بود
فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: برای مرز شلمچه و چذابه حدود ۲۰ الی ۲۵ گیت عبور پیش‌بینی شده است که به تناسب جمعیت زائرین خواهد بود.

عبدالله نظرپور روز دوشنبه در حاشیه نشست هماهنگی مرزبانان استان خوزستان و منطقه سوم و چهارم عراق در محل فرمانداری ویژه خرمشهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و صفر اقداماتی در بحث روان سازی زیارت مردم کشورمان در اربعین حسینی تمهیداتی اندیشیده شده که مشکلات و معضلات سال‌های گذشته در حوزه مرزهای خوزستان که شامل چذابه، شلمچه و پایانه‌های کشور عراق ضرورتی ایجاد کرد که با مرزبانان و پایانه‌های کشور عراق جلساتی در خصوص رفع موانع برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در جلساتی که برگزار شد کلیه مسائل و معضلاتی که در حوزه زائرین موجود بود بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که تصمیمات راهگشایی برای تسریع و تسهیل در امور زائرین اربعین گرفته شد.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان تصریح کرد: سعی ما بر آن است که با بررسی مشکلاتی که در دو حوزه ایران و عراق وجود دارد، برطرف سازیم تا بتوانیم خدمت خوبی به زائرین اباعبدالله الحسین در سال 94 داشته باشیم.

نظرپور افزود: بحث زیرساخت‌ها در پایانه‌های شلمچه و چذابه نیز در این جلسه بررسی شد و از چند ماه پیش در دو کشور در بحث زیر ساخت‌ها، گیت‌های گذرنامه، روان‌سازی و امکانات رفاهی برای زائرین که اقدامات وسیعی در این خصوص انجام گرفت.

وی تاکید کرد: زائرینی که در مراسم اربعین وارد خاک عراق می‌شوند بالغ بر 2 میلیون نفر بوده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که در سال 94 شاهد افزایش زائرین باشیم و به تناسب امکانات دو کشور اقدامات خوبی به انجام رسیده است ولی در کشور مقابل با توجه به مشکلاتی که عراق با پدیده‌هایی چون جنگ با داعش وجود دارد، دوستان عراقی قول داده‌اند اقداماتی در خصوص مسائل امنیتی داشته باشند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به افزایش تعداد گیت‌های تردد در مرز بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مرزبانی عراق داشته‌ایم، گیت‌هایی را تهیه کردیم به تناسب زیرساخت‌هایی که موجود بود، قرار است که گیت‌هایی که هر تعداد گیت که در چذابه و شلمچه موجود است،‌‌ همان تعداد نیز در عراق از طریق همکاران ما در سازمان حج و زیارت فراهم شود.

نظرپور عنوان کرد: در مقابل نیز کشور عراق قول داده است که نیروهایی برای تسهیل در امور زائران فراهم شود و نیروهایی به صورت 24 ساعته بکار گیرند تا زائران به صورت شبانه‌روز به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مرز شلمچه و چذابه حدود 20 الی 25 گیت عبور پیش‌بینی شده است که به تناسب جمعیت زائرین خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار