تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل پست استان خوزستان عنوان کرد:
ارسال 18 میلیون مرسوله از خوزستان به اقصی نقاط کشور در 6 ماهه نخست سال
خوزنیوز : در 6 ماهه اول سال در استان خوزستان 18 میلیون مرسوله به اقصی نقاط کشور رهسپاری شد و بیش از 21 میلیون مرسوله هم وارد استان خوزستان شده است.

ارسال 18 میلیون مرسوله از خوزستان به اقصی نقاط کشور در 6 ماهه نخست سال

به گزارش خوزنیوز، مدیر کل پست استان خوزستان در نشست خبری امروز 21 مهرماه که به مناسبت هفته پست در اهواز برگزار شد گفت: نخستین شبکه ارتباطی جهان در سال 1874 میلادی توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی به عنوان اتحادیه جهانی پست تشکیل شد که ایران در سال 1877 میلادی در این اتحادیه به عضویت درآمد. در حال حاضر کشورهای عضو اتحادیه بالغ بر 192 کشور است که ایران 29 امین کشور عضو این اتحادیه می باشد که پست جمهوری اسلامی ایران با کل کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیسم مبادله پستی انجام می دهد.

مهران حموله  اظهار کرد: تعداد نیروهای انسانی که در دنیا در پست خدمات ارائه میدهند در حدود 5 میلیون و هزار و سیصد  نفر هستند که در پست جمهوری اسلامی بالغ بر 14 هزار نفر مشغول بکار هستند و در استان خوزستان بیش از 490 نفر در مجموعه پستی استان خوزستان به طور مستقیم در حال خدمت هستند.

وی افزود: حدود 17 هزار دفتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت ، خدمات پستی را ارائه می‌کنند که در استان خوزستان بیش از 805 مکان پستی داریم که شامل دولتی ، روستایی و دفاتر پیشخوان دولت می باشند.

حموله با اشاره به اینکه از 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست بالغ بر 185 کشور، پست آن‌ها بصورت دولتی اداره می شود و تنها 7 کشور هستند که سهام آن ها در بورس ارائه میشود، گفت: در ایران بعد از ابلاغ اصل 44 در یک مقطعی به بخش خصوصی  واگذار شد ولی امروزه از لیست واگذاری خارج شده است.

مدیر کل پست استان خوزستان اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال در استان خوزستان 18 میلیون مرسوله به اقصی نقاط کشور رهسپاری شد و بیش از 21 میلیون مرسوله هم وارد استان خوزستان شده است که این اختلاف 3 میلیونی به علت دریافت برخی خدمات مثل حوزه نظام وظیفه و کارت سوخت است که از تهران به سایر نقاط کشور ارسال می شود. 
حموله ادامه داد: سرانه میانگین ترافیکی فعالیت پست خوزستان از سرانه میانگین کشور بالاتر است بطوریکه رشد ترافیک استان ما 23 درصد است در حالی که در کشور بین 3 تا 25 درصد می باشد.

وی افزود: به ازای هر نفر جمعیتی که در خوزستان ساکن هستند 8.5 مرسوله در طول این شش ماه به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

ارسال 18 میلیون مرسوله از خوزستان به اقصی نقاط کشور در 6 ماهه نخست سال

مدیر کل پست استان خوزستان با اشاره به اینکه امروزه پست از حالت سنتی خود خارج شده است و به سمت پست هوشمند در حال گسترش می باشد، گفت: خوشبختانه عملا از سال گذشته پست از حالت سنتی و فیزیکی خود خارج شده است و به سمت پست سه بعدی که تلفیقی از پست الکترونیک ، پست مالی و پست فیزیکی است توسعه پیدا کرده است.

 حموله با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر توانسته ایم توفیقات خوبی حاصل کنیم گفت: برای نمونه میتوان به خرید و فروش اینترنتی اشاره کرد که تلفیقی از خدمات الکترونیکی ، مالی و فیزیکی است.

وی ادامه داد: چهار هزار فروشگاهی که در سامانه شرکت پست به عنوان بازار الکترونیک در دسترس مردم است که وجه مالی آن هم از طریق سرویس پست مالی پرداخت می شود و در نهایت درب منزل توسط نامه رسان بصورت فیزیکی تحویل میگردد. در استان خوزستان در 6 ماهه اخیر بالغ بر 180 هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 13 درصد افزایش ترافیک در این زمینه داشتیم و گردش مالی نیز 350 میلیارد تومان بوده که در سطح استان خوزستان خوشبختانه بالغ بر 8 میلیارد تومان فقط گردش مالی خرید و فروش اینترنتی بوده است .

مدیر کل پست استان خوزستان افزود: خرید و فروش اینترنتی در خوزستان بعد از استان تهران از لحاظ ترافیک و در آمد با استان اصفهان برابری میکند و 230 فروشگاه فعال در استان خوزستان تحت عنوان فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت می باشند.

حموله با اشاره به اینکه در سطح جهان پست نامه ها در حال کاهش هستند ، گفت: در سال گذشته فقط در استان خوزستان بالغ بر 7 درصد کاهش پست نامه ها را داشتیم.
وی با اشاره به سرویس هایی که پست انجام میدهد گفت: در استان خوزستان بیش از 350 خدمت ارائه میشود. منظور از این 350 خدمت ، خدمات نیابتی ادارات و سازمان ها می‌باشد برای مثال خدماتی که پست برای سازمان ثبت احوال انجام می‌دهد شامل توزیع شناسنامه ، صدور کارت ملی ، ثبت نام کارت ملی هوشمند می‌باشد.

مدیر کل پست استان خوزستان اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته از اعتبارات استانی سهم خاصی نداشتیم و اغلب اعتبارات را با حمایت مدیرعامل از اعتبارات ملی کسب کرده ایم که بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات ملی به استان خوزستان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: این اعتبارات در مباحث پست هوشمند و توسعه زیر ساخت های الکترونیکی هزینه شد. در بحث بهنگام سازی در 6 ماه گذشته بالغ بر 60 میلیون تومان توانستیم جذب و پرداخت کنیم. 200 دستگاه الکترونیکی جهت استفاده همکارانمان از منابع ملی خریداری کرده ایم . همچنین برای توسعه خطوط اینترنتی اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان در سطح شهرستان ها و مرکز استان هزینه شده است. نزدیک 400 دستگاه موتور از اعتبارات ملی خریداری شده است . همچنین باکس هایی تهیه شده است که در زمان بارنگی و گرما به مرسولات آسیب وارد نشود.

ارسال 18 میلیون مرسوله از خوزستان به اقصی نقاط کشور در 6 ماهه نخست سال

حموله گفت: 40 درصد تخفیف تعرفه های پستی شامل کلیه ناشران کشور در نظر گرفته شده است که در سطح کشور بالغ بر 8 هزار ناشر وجود دارد که از این فرصت میتوانند استفاده کنند.

وی افزود: در هفته پست سرویس های متعددی رونمایی شده است ؛ که روز یکشنبه از سامانه تحت وب کد پستی ده رقمی که بصورت آنلاین مردم میتوانند کد پستی خود را تهیه کنند رونمایی شد و همچنین از صنادیق معابر هوشمند در تهران رونمایی شده است که بالغ بر 50 تا از این صنادیق به استان خوزستان اختصاص داده شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این صنادیق را در استان نصب کنیم.

مدیر کل پست استان خوزستان با اشاره به بحث خرید و فروش اینترنتی در کشور اظهار کرد: این خدمات قبلا فقط در سطح کشور بود ولی خوشبختانه اکنون بحث بین المللی آن نیز توسط پست و با استفاده توان بخش خصوصی راه اندازی شده است و از دو سایت آمازون و ای بای می توان برای خرید اینترنتی از خارج کشور استفاده کرد که وجه پرداختی آن ریال می باشد و نهایتا توسط پست تحویل مشتری می شود.

حموله عنوان کرد: در سطح استان خوزستان 30 باجه کارت ملی هوشمند به نیابت از ثبت احوال و با حمایت بخش خصوصی در حال توسعه می باشد.

وی با اشاره به طرح ملی نشانه استاندارد مکان محور گفت: پیش زمینه دولت الکترونیک همین طرح ملی نشانه استاندارد مکان محور می باشد. تکلیف یک تکلیف ملی است ، اهمیت موضوع بسیار بالاست و در این زمینه تفاهم نامه هایی فی مابین مدیرعامل شرکت پست و بعضی از استانداری ها منعقد شده که خوشبختانه استان خوزستان جز اولین ها در این قضیه بوده است و عملا ما از بهمن ماه سال 93 با حضور دکتر واعظی مدیرعامل شرکت پست ، تفاهم نامه ای فی ما بین ایشان و دکتر مقتدایی استاندار خوزستان منعقد شد.از مهم ترین شاخص این طرح می توان به استانداردسازی نشانه املاک اشاره کرد.

حموله با توجه به تحولات اساسی که در 2 سال اخیر در پست صورت گرفته است گفت: با وجود بدهی 350 میلیارد تومانی که از دوره های قبلی بود با همدلی هیئت مدیره جدید توانستیم امروز مسیر را پشت سر گذاشته و سال 93 تنها سالی بود که شبکه پستی زیانی نداشته و اگر شبکه پستی سود کمی داشته است ولی حداقل زیانی نداشته و زیان آن در سال 93 به صفر رسیده است و توانستیم بدهی ها را پرداخت کنیم و اکنون دیگر هیچ بدهی به دستگاه ها و کارکنان نداریم.
:
:
:
آخرین اخبار