تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور شهری استانداری با اشاره به تلاقی زوار اربعین خبرداد:
اعزام کاروان‌های راهیان نور به خوزستان با 15 روز تأخیر
جلسه هماهنگی استقبال از کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان‌نور عصر امروز 21 مهرماه با حضور مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در استانداری خوزستان برگزار شد و مسئولان بر لزوم تردد کاروان‌های راهیان ‌نور در ساعات معین تأکید کردند.

 دکتر کاظمی‌نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در این جلسه اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌های محل یادمان‌های دفاع مقدس که اعزام کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی به این مناطق انجام می‌شود، باید طی 10 روز آنده با تشکیل جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به رفع نقایص و مشکلاتی که احتمال بروز خطر می‌رود، مانند نصب علائم هشدار دهنده در مسیرهای حرکت کاروان‌های راهیان‌نور اقدام کنند.

وی افزود: همچنین لازم است حداکثر تا هفته آینده جلسه‌ای با محوریت دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز و با حضور تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر شهرهای مقصد کاروان‌های راهیان نور، در خصوص تمهیدات اورژانس و مسائل پزشکی برگزار شود تا بتوان علاوه بر ارائه خدمات مناسب به کاروان‌های راهیان نور، با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین، سلامت زوار حسینی در مرزهای شلمچه و چزابه را نیز به نحو مطلوب تأمین کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوستان با اشاره به وظایف اداره راه و شهرسازی، تصریح کرد: نصب علائم هشدار دهنده و تجهیزات موردنیاز در مسیرهای حرکت کاروان‌ها باید طی دو هفته آینده توسط اداره راه و شهرسازی انجام شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

کاظمی‌نژاد همچنین با تأکید بر لزوم انجام هماهنگی‌های لازم با اداره برق برای نصب برج نوری در یادمان شهید غلامی جهت تأمین روشنایی جاده‌های ورودی استان، خاطرنشان کرد: همچنین آسفالت پارکینگ این یادمان جزو تعهدات قبلی اداره راه و شهرسازی بوده است که باید حداکثر تا هفته آینده انجام و روند کار گزارش شود.

وی افزود: سایر خدمات شهری در زمینه مسائل بهداشتی نیز باید با هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای مربوط انجام شود. آبفای شهری هم باید آمادگی لازم برای آبرسانی موقت به‌ویژه در ایام عزاداری محرم را ایجاد کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوستان خطاب به فرمانداران با بیان این‌که باید با ایجاد بازارچه‌های منظم موقت مایحتاج موردنیاز زوار تأمین شود، گفت: با توجه به تلاقی زوار اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور، اولویت تردد با زوار امام حسین(ع) است که با توافقی که با سپاه و متولیان کاروان‌های راهیان نور انجام شد، اعزام این کاروان‌ها با تاخیر 15 روزه انجام می‌شود.

کاظمی‌نژاد همچنین تأکید کرد که تا پیش از دهم آبان‌ماه مطالبات بخشداری دهلاویه به مبلغ 17 میلیون تومان، توسط شهرداری شوشتر پرداخت شود.

در این نشست همچنین فرمانداران شوش، دشت آزادگان، خرمشهر، حمیدیه و هویزه، رییس اداره راه و شهرسازی استان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان و نماینده اورژانس استان به بیان اقدامات، پیشنهادات و تذکرات لازم جهت استقبال هرچه بهتر از کاروان‌های راهیان‌نور و زوار اربعین پرداختند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار