تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرمت عمارت صمیمی و باغ امیر سپهدار رامهرمز در دستور کار قرار گرفت
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از مرمت عمارت صمیمی و باغ امیر سپهدار رامهرمز خبر داد
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از مرمت عمارت صمیمی و باغ امیر سپهدار رامهرمز خبر داد.

عاطفه رشنویی اظهار کرد: باغ امیر سپهدار از معدود باغ‌های باقی مانده از باغ‌ ـ شهر رامهرمز اساطیری است که در اواخر دوره قاجار بنیان نهاده شده و دارای آرایه‌های باغ‌های ایرانی شامل چهار باغ عمارت سر در کوشک میانی حوض و جوی هتی آب و... است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در فاصله سال‌های 50 تا 60 شمسی قسمت‌هایی از سفره‌خانه و دیوار جبهه شرقی به غلط با اجر مجوف دوباره‌سازی شده بود عدم پیوستگی هسته قدیمی بنا و عناصر الحاقی ناهمگن باعث رانش جبهه جنوبی بپشرقی عمارت کوشک میانی شده بود.

رشنویی ادامه داد: این بنا که در پی کشف گنجینه جوبجی رامهرمز مدتی به عنوان موزه رامهرمز تغییر کاربری یافته بود از اواخر سال 90 با توجه به رانش و احتمال مخاطرات برای اشیا تاریخی تعطیل شد.

وی اضافه کرد: به لطف پروردگار همت میراث استان بعد از چهار سال کارگاه مرمتی در آن برپا و مرمت اصولی بنا با هدف استحکام بخشی کامل در دستور کار قرار گرفته است.

رشنویی افزود: هم‌اکنون شمع‌بندی و مقاوم‌سازی موقت زیرطاق‌ها، استحکام‌بخشی کلیه پی‌های دچار نشست شده حذف، الحاقات ناهمگن ترمیم و تعویض دیوار فرسوده در دستور کار قرار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار