تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۰۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار رامهرمز:
تدوین طرح جامع ترافیک شهری در اولویت شهرداری رامهرمز
شهردار رامهرمز گفت: این شهر فاقد طرح ترافیک شهری است و اجرایی شدن این طرح در اولویت و حتی ویژه تر از طرح جامع است
شهردار رامهرمز گفت: این شهر فاقد طرح ترافیک شهری است و اجرایی شدن این طرح در اولویت و حتی ویژه تر از طرح جامع است.

سید عبدالحسین حسینی عصر روز یکشنبه در نشست خبری با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: همه تلاش ما و البته سایر دستگاه های اجرایی برای جلب رضایت مردم است. زمانی که تصدی شهردار رامهرمز را قبول کردم، کارکنان شهرداری به مدت هفت سال هر هشت ماه یک بار حقوق خود را دریافت می کردند. همچنین دفترچه بیمه کارکنان تمدید نشده و شهرداری فاقد ناوگان موتوری بود. در واقع تمام امکانات مورد نیاز یک شهر را نداشت.

وی افزود: در اولین مرحله از شروع کار با انجام برنامه ریزی های مختلف حقوق پرسنل را به روز کرده و مشکل بیمه تأمین اجتماعی هم حل شد.

شهردار رامهرمز تصریح کرد: یکی از مشکلات این شهرداری آرای دادگستری بود که میزان آن به بالای یک میلیارد تومان رسید. خیلی از مشکلات آرای دادگستری را با تعامل حل کردیم و فقط حدود سه مورد از آنها باقی مانده است. به عنوان مثال در خصوص زمین های بالای ۵۰۰ متر باید ۴۳.۷ درصد را به شهرداری اختصاص دهند ولی در بسیاری از مواقع کارشناسان شهرداری به اشتباه این حق را از شهرداری سلب کرده و مجوزهایی به مردم دادند و در نهایت دادگستری نیز به واسطه همین مجوزها علیه شهرداری رأی می داد.

۱۱۳ نیروی مازاد در شهرداری رامهرمز

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهرداری برداشت تأمین اجتماعی از حساب های شهرداری به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیون تومان در ماه در راستای مطالبات سنوات گذشته بود.

وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی ناکارآمد و مازاد در شهرداری رامهرمز گفت: یکی از مشکلاتی که اکثر شهرداری های کشور و به تبع آن شهرداری رامهرمز با آن مواجه شده نیروهای مازاد است. متأسفانه بالای ۹۳ درصد از نیروهای فعال در این شهرداری غیر تخصصی و بالای ۵۰ درصد هم ناکارآمد هستند.

شهردار رامهرمز با تأکید بر لزوم توجه به برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی یادآور شد: در حال حاضر قرارداد بخش خصوصی برای جمع آوری زباله در این شهر به صورت جزئی است ولی امسال تلاش می شود تا در حد امکان کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بلکه نیروهای اضافی شهرداری هم تعدیل شود.

حسینی ادامه داد: در شهرداری رامهرمز ۱۹۰ پیمانکار و در مجموع ۴۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند. از این تعداد ۱۱۳ نفر مازاد بر چارت سازمانی هستند. به عنوان نمونه به ازای هر هکتار سه نفر نیروی انسانی و ارائه خدمات شهری هم بر مبنای جمعیت است ولی در این شهرداری نیروی مازاد وجود دارد.

نیروهای ناکارآمد سد راه فعالیت های عمرانی/ وجود فاکتورهای توسعه فضای سبز در رامهرمز

وی تأکید کرد: نیروهای شاغل در این شهرداری ناکارآمد و غیر کیفی بوده و یکی از مشکلات موجود بر سر راه انجام فعالیت های عمرانی چنین نیروهایی هستند. متأسفانه نیروهایی که در پست های مختلف این شهرداری کار می کنند، غیر تخصصی بوده و هیچ راه حلی هم نداریم.

شهردار رامهرمز با اشاره به انجام ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی آسفالت گفت: رامهرمز به دلیل دارا بودن فضای سبز یکی از شهرهای متوسط است. میانگین سرانه فضای سبز در کشور بین ۱۲ تا ۱۵ مترمربع است. در ابتدای کارم در این شهرداری سرانه فضای سبز شهر ۶ مترمربع بود ولی با توجه به ریزگردها برنامه ریزی کردیم تا بیشتر هزینه ها را برای تفریح، محیط زیست، هوای پاک و احداث فضاهای سبز شهری صرف کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به ساخت چهار پارک در شهر رامهرمز گفت: انجام فضای سبز جلوی بیمارستان شهر و ایجاد فضای سبز به صورت موردی در سطح شهر هم انجام شده است. طی این دو سال سرانه فضای سبز شهری را به هشت مترمربع افزایش دادیم که تا رسیدن به میانگین کشوری چهار متر فاصله داریم. خوشبختانه در رامهرمز فاکتورهای توسعه فضای سبز شهری مثل خاک و آب وجود دارد.

سازه مدیریت بحران مرکز آموزش شمال شرق خوزستان

وی تأکید کرد: دو سال قبل پایانه مسافربری رامهرمز اصلا مکان خوبی برای مراجعه نداشت و حتی در شأن مردم نبود. پایانه قبلی در واقع فقط اسمی به نام پایانه داشت ولی در عین حال متروکه بود.

شهردار رامهرمز با اشاره به این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران اضافه کرد: کار بازسازی پایانه مسافربری رامهرمز شروع شده و طبقه اول آن را به پایانه اختصاص داده و در طبقه دوم با توجه به نیاز شهر یک مسافرخانه با ۶ سوئیت خصوصی، دو سوئیت عمومی، سالن غذاخوری و سرویس بهداشتی ساخته خواهد شد. برنامه ریزی های لازم هم انجام شده تا در آینده ای نزدیک مدیریت آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

حسینی تصریح کرد: در پارک خانواده سازه مدیریت بحران را با سالن ورزشی، اجتماعی، فضای آموزشگاهی و دفتر مدیریت راه اندازی کردیم. با بهره برداری ۱۰۰ درصدی این سازه در واقع به مرکز آموزش شمال شرق خوزستان تبدیل خواهد شد که تا بعد از دهه محرم هم افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: ناوگان موتوری ما در رامهرمز پیر، فرسوده و بسیار ناکارآمد بوده و ادوات شهرداری برای خدمات رسانی به شهروندان به ویژه در بخش عمرانی جوابگو نبود. سه کمپرسی و یک دستگاه خودرو پژو صفر کیلومتر خریداری کرده و سه دستگاه را برای تعمیر به نمایندگی بردیم. همچنین ۱۱ دستگاه دیگر را هم تعمیر کرده و خوشبختانه اکنون ۸۵ درصد از ناوگان موتوری ما فعال است. البته در حال حاضر به یک لودر و غلطک هم نیاز داریم.

ناقص بودن طرح جامع شهری/ بازسازی و تجهیز پارک های قدیمی

شهردار رامهرمز با اشاره به نصب چراغ های راهنمایی و رنگ آمیزی خط کشی های شهر گفت: طرح جامع شهری رامهرمز بسیار ناقص بوده و بر مبنای وضع موجود تعریف نشده و متأسفانه با مشکلات فراوان به تصویب رسیده است. هم اکنون طرح تفصیلی شهر شروع شده و برداشت نقشه هوایی که نقشه پایه این طرح است در واقع متعلق به سال ۸۵ بوده و تا سال ۹۲ که به تصویب رسیده نیز ساخت و سازهای متفاوت انجام شده مانند اینکه ۳۱۰ هکتار را لحاظ نکردند. البته در حال حاضر مشغول تهیه نقشه برای این ساخت و سازهای جدید هستیم.

حسینی تأکید کرد: با توجه به اینکه اکثر میادین شهری به لحاظ سازه و مبلمان وضعیت خوبی نداشته و در واقع تأسیسات آن فرسوده هستند، به دنبال بازسازی، نوسازی و نصب علائم در حداقل چهار میدان هستیم.

وی بیان کرد: بازسازی پارک های قدیمی محله ای و تجهیز آنها به وسایل ورزشی نیز از دیگر برنامه های در دست اجرای این شهرداری است. البته مطالعات پارک حجاب این شهر و حتی دیوارچینی های دور آن هم انجام شده و قرار است تا آن را پارک «بانو» یا «مادر» نامیده که خاص حضور بانوان بوده و مکان بسیار مناسبی برای آنها خواهد شد.

شهردار رامهرمز عنوان کرد: بازارچه چهارراه آتش نشانی در دست ساخت بوده که ضمن انجام مطالعات برای این پروژه دو میلیارد تومان نیاز مالی داریم. همچنین با توجه به گرمای هشت ماه از سال در این شهر نیاز به راه اندازی استخر پیش بینی شده و ۶ هزار متر مربع هم زمین برای آن در نظر گرفته ایم.

ساخت استخر در رامهرمز/ ساخت پارک ۵۸ هکتاری در ورودی شهر

وی ادامه داد: فراخوان انتخاب پیمانکار برای ساخت استخر انجام شده و عملیات احداث آن تا چند هفته آینده شروع خواهد شد. با توجه به نیاز بالا به این استخر یک میلیارد تومان هم اعتبار در حساب این پروژه مهیا شده است. مقرر شده تا طی ۲۴ ماه از زمان شروع کار پیمانکار پروژه به اتمام برسد.

حسینی یادآور شد: ورودی شهر از سمت هفتکل بسیار نامناسب و محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی است. بنابراین با هماهنگی فرماندار و منابع طبیعی مقرر شده تا نزدیک به ۵۸ هکتار زمین در این محدوده را به شهرداری برای ساخت پارک واگذار کنند. هدف ما از ساخت این پارک زیباسازی ورودی شهر، ارائه خدمات به مسافران و به ویژه مهمانان نوروزی و در نهایت افزایش سرانه فضای سبز شهری است.

شهردار رامهرمز بیان کرد: این شهر فاقد طرح ترافیک شهری است و اجرایی شدن این طرح در اولویت و حتی ویژه تر از طرح جامع است. با توجه به افزایش تعداد خودروها و نیاز به اجرای این طرح، اسناد مناقصه آن را مهیا کرده ایم.

وی افزود: طرح مطالعات دفع آب های سطحی هم نداریم بنابراین اسناد مناقصه آن مهیا شده و در حال انتخاب مشاور هستیم.

پرداخت روزانه عوارض به آموزش و پرورش/ سهم کم رامهرمز از اعتبارات تملک دارایی

حسینی در خصوص ارتباط با آموزش و پرورش گفت: به آموزش و پرورش اعتقاد دارم چون نتیجه فعالیتش تحویل شهردار و پزشک به جامعه است. بنابراین درصد قانونی عوارض صدور پروانه و دیگر عوارض را روزانه به آموزش و پرورش پرداخت می کنیم.

شهردار رامهرمز عنوان کرد: جمعیت شهری رامهرمز متفاوت است ولی بالغ بر هفتاد هزار نفر جمعیت داریم و جمعیت شهرستان هم بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر است. همچنین برای بافت فرسوده در طرح جامع شهری برنامه داریم.

وی با اشاره به برگزاری جشن های شهری بسیار در رامهرمز گفت: بودجه این شهر از هفت و نیم میلیارد تومان در دو سال قبل شروع شده و امسال به ۱۴ میلیارد تومان رسیده است. البته متأسفانه بخش اعظمی برای پرداخت حقوق کارکنان یعنی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص می یابد.

حسینی تأکید کرد: شهرداری ماهشهر ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان عوارض دریافت می کند ولی در رامهرمز دریافت این عوارض حدود ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر نیست. حتی سهم رامهرمز از بودجه تملک دارایی استان تنها ۹۰۰ میلیون تومان است.

لغو معافیت مالیاتی برای تمام ادارات/ عدم استفاده مردم رامهرمز از ترمینال

شهردار رامهرمز اظهار کرد: قبلا برخی از ادارات مانند آموزش و پرورش معاف از مالیات بودند ولی به تازگی تمامی معافیت های مالیاتی برای ادارات لغو شده و تنها برای خانواده شهدا آن هم برای ۱۲۰ متر زمین و برای یک بار مجاز است.

وی یادآور شد: راه اندازی کمپینگ نوروزی را داشتیم و تمامی خدمات را به مهمانان نوروزی رایگان ارائه دادیم و در این زمینه خیلی خوب ظاهر شدیم.

حسینی ادامه داد: ترمینال این شهر را به بهترین شکل ساختیم ولی اکثر مردم با ماشین های شخصی به مسافرت رفته و از ترمینال استفاده نمی کنند. در رامهرمز ناوگان اتوبوسرانی نداریم ولی وضعیت تاکسیرانی خیلی خوب و فعال است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار