تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شبکه سمن‌های خوزستان:
نمایشگاه «خرما و زندگی» سال ۹۵در نخلستان‌های اهواز برگزار می شود
برای سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم که نمایشگاه «خرما و زندگی» در نخلستان‌های اهواز برگزار شود
مدیرعامل شبکه سمن‌های خوزستان گفت: برای سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم که نمایشگاه «خرما و زندگی» در نخلستان‌های اهواز برگزار شود.

مجید کیوانی اظهار کرد: برخی انجمن‌ها نسبت به انجمن میراث فرهنگی خوزستان که اخیرا تشکیل شد، انتقاد و معترض هستند.

وی افزود: اگر قرار باشد شخصی در این انجمن باشد، بهتر بود از طریق شبکه تخصصی دعوت می‌شد. این شبکه اعضای کارشناس و متخصص بسیاری دارد و می‌تواند در حوزه‌های کلان میراث فرهنگی مشارکت داشته باشد. به نظر ما باید یک نفر از هیئت‌مدیره شبکه در انجمن میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی همچنین افزود: نمایشگاه «خرما و زندگی» نخستین حرکت شبکه‌ها با مدیریت امور اجتماعی استانداری بود و توانستیم تا حدودی به اهدافی که داشتیم برسیم. سال آینده با حرکت قوی‌تر و علمی‌تر در شاخه‌های علمی فرهنگی و هنری نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل شبکه سمن‌های خوزستان یادآور شد: نمایشگاه خرما نخستین فعالیت رسمی ما بود که با انتقادهایی نیز همراه بود اما باید در نظر داشته باشیم که این کار اول ما بود.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال آینده گفت: سال آینده در شاخه‌های مختلف در زمینه‌های دریافت مقالات علمی و حوزه‌های مختلف فرهنگی و ادبی نیز این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

کیوانی یادآور شد: خرما، محصولی استراتژیک و مقدس است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و نمی‌شود بی‌تفاوت از آن گذشت. از زمان بین‌النهرین تا دوره اسلامی این محصول وجود داشته و انتظار داریم استانداری و سایر سازمان‌هایی که می‌توانند در سطح ملی از این موضوع حمایت کنند. در حوزه دفاع مقدس که نخیلات خدمت بزرگی به دفاع مقدس کردند متأسفانه فعالیت درخوری صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با مشارکت فرمانداری و نمایندگان شهرستان‌هایی که بیشترین نخیلات در آنجا کاشته می‌شود کار مشترک و تأثیرگذاری انجام دهیم و در نظر داریم جشنواره را در فضای نخلستان برپا کنیم.

کیوانی با اشاره به سخنان اخیر استاندار در خصوص لزوم انتخاب مشاوران میراث فرهنگی از سوی فرمانداران این استان گفت: استاندار با نگاه کاملاً علمی به فرمانداران پیشنهاد کرد که از توانایی فعالان میراث فرهنگی به‌عنوان مشاوره بهره ببرند. اولویت استاندار بر سه موضوع تحصیلات مرتبط، انجمنی بودن و شناخت نسبی مسئولان به آن شخص است.

مدیرعامل شبکه سمن‌های خوزستان گفت: در همین راستا از طریق شبکه‌ها لیستی را به امور کل اجتماعی استانداری برای بررسی ارائه دادیم. اولویت ما رشته‌های باستان‌شناسی، گردشگری و معماری بوده است.

کیوانی توضیح داد: این لیست در اختیار معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان قرار می‌گیرد و سپس از طریق استانداری به فرمانداران پیشنهاد می‌شود. البته یک شیوه دیگری نیز وجود دارد و آن انتخاب مشاوران توسط فرمانداران است که اعضای موردنظر خود را برای تائید به استانداری معرفی می‌کنند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: نمایشگاه خرما
:
:
:
آخرین اخبار