تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش جوانان سوئدی برای معرفی امام حسین(ع)+تصاویر
فعالان سوئدی گروه «حسین(ع) کیست؟» با راه‌اندازی کمپین اهدای خون، پخش کتابچه‌هایی با موضوع قیام عاشورا و برگزاری مراسم‌های عزاداری به تشریح ابعاد زندگی این امام همام و لزوم مبارزه علیه ظلم و بی‌عدالتی می‌پردازند.

فعالان گروه "حسین(ع) کیست؟" هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با برگزاری مراسم‌های مختلف در شهر استکهلم، یاد این امام همام را گرامی داشتند.

جوانان شیعه سوئدی با پوشیدن تی‌شرت‌هایی با عنوان "من حسین(ع) را دوست دارم" با راه‌اندازی کمپین‌های اهدای خون و توزیع کتابچه‌هایی درباره زندگی و قیام امام حسین(ع) تلاش می‌کنند تا شخصیت امام سوم شیعیان را معرفی و ابعاد قیام عاشورا و مبارزه علیه ظلم و بی‌عدالتی را تشریح کنند.

گفتنی است سازمان مردم‌نهاد "حسین کیست؟" به همت تعدادی از جوانان لندنی در سال 2012 شروع به کار کرده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، استرالیا، نیجریه، کویت، لبنان، هند و پاکستان در حال فعالیت است.

اعضای این سازمان سعی دارند تا با اجرای برنامه‌های متنوع مانند اطعام بی‌خانمان‌ها و ایتام، اهداء خون، امور خیریه، کمک به قربانیان حوادث طبیعی، تبلیغات خلاقانه و... افراد بیشتری را با امام حسین(ع) آشنا کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار