تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزای عراق همان ۴۰ دلار اعلام شده است /زمان ثبت نام اصلی اربعین
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ کاروان زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می شود، گفت: اعزام زائران در اربعین فقط با ویزا است وهفته آینده ثبت‌نام اصلی انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایشی در این روزها برای اعزام ها نداشته ایم گفت: به دلیل شرایط کشور عراق از لحاظ اسکان و ارائه خدمات افزایشی در اعزام زائران ایجاد نشده است و براساس پیش ثبت نام و ثبت نام هایی که از قبل صورت گرفته اعزام انجام می شود.





محسن نظافتی گفت: در ایام عاشورا نیز همانند سایر روزهای سال روزانه ۵۰ کاروان در حدود دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ نفر زائر به صورت هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایشی در این روزها برای اعزام ها نداشته ایم گفت: به دلیل شرایط کشور عراق از لحاظ اسکان و ارائه خدمات افزایشی در اعزام زائران ایجاد نشده است و براساس پیش ثبت نام و ثبت نام هایی که از قبل صورت گرفته اعزام انجام می شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در مورد ثبت نام های آینده نیز گفت: از ابتدای آذر ماه تا اواخر اسفند ماه مرحله بعد ثبت نام و اعزام ها است که تا هفته آینده تکلیف پیش ثبت نام آن مشخص می شود.

نظافتی همچنین در مورد اعزام زائران در ایام اربعین نیز اظهار داشت: به منظور ساماندهی و جلوگیری از آشفتگی اعزام زائران در پیاده روی اربعین از مدتی قبل پیش ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شده است که البته این پیش ثبت نام برای اسکان و حمل و نقل و تغذیه زائران نیست.

به گفته وی بیش از ۲۰ میلیون زائر در ایام اربعین به کربلا می روند به همین دلیل نمی توان برای تمامی آنها محلی برای اقامت در نظر گرفت و ارائه خدمات در این ایام به صورت مردمی انجام می شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پیش ثبت نام ها فقط برای صدور ویزا و ساماندهی زمان اعزام زائران است، گفت: در حال حاضر در مرحله پیش ثبت نام هیچ هزینه ای از زائران دریافت نمی شود و هزینه ای که در آینده از آنها می گیریم فقط برای ویزا، خروجی و بیمه است.

نظافتی با تاکید بر اینکه دولت عراق تا این لحظه هزینه ویزا را همان ۴۰ دلار اعلام کرده، افزود: مذاکره وزارت امور خارجه با دولت عراق ادامه دارد و تا این لحظه آنها اعلام کردند که اعزام ها در اربعین فقط با ویزا انجام خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سما پیش ثبت نام کرده اند که ثبت نام اصلی از هفته آینده آغاز می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار