تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
70 درصد از مسمومیت‌ها، مسمومیت های دارویی است
شایع‌ترین دلیل بروز مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی است و 70 درصد از مسمومیت‌های ارجاع شده به مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، مسمومیت‌های دارویی است
خوزنیوز:رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: داروها یکی از خطرناک‌ترین عوامل مسمومیت‌زا در منازل به شمار می‌روند.

به گزارش خوزنیوز؛ فریده یونسی بیان کرد: با توجه به میزان مصرف دارو، مصرف داروها در تاریکی، همراه با خواب‌آلودگی و مصرف خودسرانه داروها، همگی می‌تواند منجر به مسمومیت‌های دارویی شوند.

وی تصریح کرد: ضمن اجتناب از مصرف خودسرانه داروها، باید توجه داشت مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم‌خطر، می‌توانند برای فرد به‌ویژه کودکان و افراد مسن کشنده باشد.

یونسی بیان کرد: شایع‌ترین دلیل بروز مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی است و 70 درصد از مسمومیت‌های ارجاع شده به مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، مسمومیت‌های دارویی است.

وی اضافه کرد: همه ساله نزدیک به 60 درصد از تماس‌های مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور ایران مربوط به مسمومیت‌های دارویی بوده که رقم بالا و قابل تاملی است.

یونسی ادامه داد: همچنین شیوع بالای مسمومیت‌های دارویی بر اساس آمار مسمومان مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های کشور تایید شده است.
:
:
:
آخرین اخبار