تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیلترینگ تلگرام امشب بررسی می‌شود
دادستان کل کشور از بررسی فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسام تلگرام در کمیته بررسی مصادیق مجرمانه خبر داد
دادستان کل کشور از بررسی فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسام تلگرام در کمیته بررسی مصادیق مجرمانه خبر داد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص فیلترینگ نرم‌افزار پیام رسان تلگرام اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته بررسی مصادیق مجرمانه، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و قرار است بررسی شود و اگر تصمیمی در این خصوص گرفته شود حتما اعلام می‌کنیم.

وی همچنین به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی امکان بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن و دسترسی افراد به اطلاعات محسوب می‌شود.

رئیسی ادامه داد: این موضوع علم و فناوری را در اختیار بشر گذاشته است و بشر برای امورات خود آن را اختراع کرده است.

دادستان کل کشور به مدیریت فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما بحث دولت الکترونیک و پیگیری اینکه مردم بتوانند از آن به بهترین نحو استفاده کنند در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: باید فضای مجازی مدیریت شود وگرنه ما شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود کهاین آسیب‌ها به هیچ وجه قابل جبران نیست.

رئیسی ضرورت مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: اگر جامعه فضای روانی، حریم خصوصی افراد و اشخاص دچار آسیب شوند جامعه متزلزل خواهد شد و اصل مدیریت فضای مجازی موضوع کاملا مورد تاکید است.

دادستان کل کشور به تشکیل شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با تدابیر حکیمانه شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی کرده است و کمیته‌هایی نیز در این خصوص فعال شده که یکی از این کمیته‌ها کمیته بررسی مصادیق مجرمانه است که با شرکت نمایندگانی از دولت و دستگاه قضایی و همچنین افراد حقیقی به بررسی مصادیق مجرمانه در فضای مجازی می‌پردازد.

وی نقش وزارت ارتباطات را در این خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: نباید اجازه داد با اخلاق، فکر و اندیشه و داشته‌های یک ملت بازی شود و آنها مورد خطر و آسیب قرار گیرند در همین حال وزارت ارتباطات باید اقدامات لازم را انجام دهد و کمیته مصادیق مجرمانه نیز امورات آن را مورد پیگیری قرار می‌دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار