تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر منفی گرمای تابستان بر عملکرد مزارع شالی دزفول
گرمای تابستان امسال بر عملکرد مزارع شالی منطقه تاثیر منفی گذاشته و موجب کاهش عملکرد شده است
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اعلام آغاز برداشت محصول شالی از شالیزارهای این شهرستان گفت: گرمای تابستان امسال بر عملکرد مزارع شالی منطقه تاثیر منفی گذاشته و موجب کاهش عملکرد شده است.

علی کرمی روز جمعه افزود: برداشت برنج از سطح یکهزار و 790 هکتار از شالیزارهای دزفول در بخش چغامیش از جمله روستای سید عنایت ، بنه حاجات ، شهید بهشتی ، سید نور و برخی نقاط دیگر این شهرستان آغاز شده و تا 10 روز آینده ادامه دارد.

وی عملکرد مزارع شالی امسال دزفول را چهار تن در هکتار اعلام کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و گرمای شدید تابستان امسال بر روند رشد و پر شدن دانه های برنج تاثیر نامطلوب گذاشته و عملکرد برداشت برنج انتظار کشاورزان را برآورده نکرد.

کرمی افزود: از آنجا که گرمازدگی محصول زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی نمی باشد از مسوولان این صندوق انتظار می رود تمهیدات لازم را برای جبران خسارت وارده به کشاورزان شالیکار دزفول اتخاذ کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول عملکرد برداشت برنج در دزفول را در سال زراعی قبل را حدود پنج تن عنوان کرد و افزود: بیشترین برنج تولیدی دزفول از نوع عنبربو می باشد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه کشاورزان دزفول از هیچ نوع سم قارچ کش و حشره کشی در مزارع استفاده نمی کنند لذا محصول برنج تولید دزفول به عنوان یک محصول سالم شناخته شده و نسبت به برنج وارداتی از خارج از سلامت بیشتری برخوردار است لذا به شهروندان توصیه می شود از برنج محلی تولید دزفول استفاده کنند.

سال گذشته بیش از هشت هزار تن محصول برنج از سطح یک هزار و 500 هکتار از شالیزارهای دزفول برداشت شد.

سالانه دو میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار