تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر یک خودروی زیستی پرنده/ یک فیلم علمی تخیلی واقعی می شود!
یک مهندس بازنشسته علوم هوا در فرانسه بودجه ای را برای توسعه خودروی پرنده ای دریافت کرده که بدون خلبان و دوستدار محیط زیست بوده و یادآور وسایل حمل و نقل فیلم "عنصر پنجم" است.

در فیلم علمی تخیلی "عنصر پنجم" اثر "لوک بسان" محصول 1997، خودروهای پرنده ای وجود دارند که در آینده ای نزدیک می توانند در آسمان شهرهای فرانسه به پرواز درآیند.

یک مهندس بازنشسته علوم هوایی در جنوب فرانسه به نام "میشل آگویلا" به تازگی از سوی وزارت صنایع این کشور بودجه ای یک میلیون یورویی را دریافت کرده است تا پروژه ساخت یک خودروی پرنده به نام  Xplorair را اجرا کند.

این خودروی آینده ظاهری شبیه به یک فضاپیمای تک سرنشین دارد اما مدلهای دو و چهار سرنشین آن نیز به زودی توسعه خواهد یافت. این خودرو به خاطر راکتورهای گرمایی کوچکی که دارد قادر است به صورت عمودی بلند شود.

Xplorair از سوختهای زیستی برپایه جلبکها استفاده خواهد کرد و در هر بار سوختگیری می تواند 500 کیلومتر را در ارتفاع حداکثر 2 هزار و 500 متری از زمین و با سرعت حداکثر 200 کیلومتر برساعت بپیماید. قیمت این وسیله نقلیه 50 هزار یورو خواهد بود.

این مهندس بازنشسته فرانسوی معتقد است که سال 2050 زمانی است که اطراف زمین را ترافیک سنگینی از خودروهای پرنده ای که در فیلم "عنصر پنجم" وجود دارند احاطه کرده است.

براساس گزارش "لو پاریسین"، "میشل آگویلا" پیش بینی کرده است که اولین نمونه آزمایشی Xplorair را تا سال 2015 آماده کند.

این خودروی پرنده بدون راننده یکسال بعد آزمابش خواهد شد و اولین نمونه های آن بین سالهای 2017 تا 2018 وارد بازار خواهد شد.

وی در این خصوص این خودرو گفت: "این خودرو در واقع رویایی است که از کودکی داشتم و اکنون شروع به توسعه آن کرده ام."

"میشل آگویلا" در کنار نمونه مدل خودروی پرنده Xplorair

:
:
:
آخرین اخبار