تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسي علل خرابي آسفالت هاي شهر اهواز
توجه به عوامل جوي و مصالح بکار گرفته شده به همراه نظارت بر عوامل تاثير گذار در افزايش کيفيت و طول عمر آسفالت مهم است
نشست علمي – کاربردي بررسي علل خرابي آسفالت هاي شهر اهواز برگزار شد.

شهردار اهواز با تاکيد بر افزايش کيفيت آسفالت خواستار تشکيل کميته تخصصي مشترک شد.
شهردار اهواز اظهار کرد: در اجراي پروژه هاي شهري از خريد کالا و محصولات بي کيفيت بايد بصورت جدي جلوگيري شود.

نشست علمي – کاربردي بررسي برخي علل خرابي آسفالت هاي شهر با تاکيد بر  عوامل زمين شناسي  با حضور شهردار، اعضا شوراي اسلامي شهر اهواز، معاونين و مديران شهري با همکاري دانشگاه آزاد اسلامي اهواز برگزار شد.

در اين نشست، ضمن آسيب شناسي و بررسي برخي شاخص ها ، استانداردها ، چالش ها و مشکلات موجود در خرابي آسفالت شهر اهواز پرداخته شد و در ادامه به طراحي و ايجاد کريدورهاي مخصوص تاسيسات و تجهيزات شهري به منظور جلوگيري از تخريب آسفالت موجود شهر و لزوم تحقق مديريت واحد شهري در ارتباط با موضوع خدمات شهري از جمله آسفالت شهر اهواز از سوي شهردار و اعضا شوراي اسلامي شهر اهواز بررسي و راهکارهايي ارائه شد.

هوشمندزاده مدرس دانشگاه آزاد اسلامي اهواز به ارائه فرآيند سيستم نگهداري و روسازي آسفالت پرداخت و گفت: شرايط موثر برکيفيت رو سازي به پارامترهاي متعددي همچون ضخامت لايه هاي زيرسازي و روسازي، نوع مصالح قابل دسترسي ، نوع و درجه بندي راه، مقاومت بستر خاک، ميزان ترافيک، شرايط جوي و به موازات مسائل فني به عوامل اقتصادي نيز وابسته است.

وي در ادامه يکي از پارامترهاي مهم در طراحي و احداث جاده و خيابان‌ها را موضوع سرعت و حرکت خودروها دانست و بومي سازي استاندارها را از جمله راهکارهاي علمي در اجراي پروژه ها برشمرد.

شهردار اهواز نیز به خوردگي سنگ کف پوش و جدول کاري هاي سطح شهر اشاره کرد و گفت: توجه به عوامل جوي و مصالح بکار گرفته شده به همراه نظارت بر عوامل تاثير گذار در افزايش کيفيت و طول عمر آسفالت مهم است.

سيد خلف  موسوي در ادامه با تاکيد بر افزايش کيفيت آسفالت و کفپوش ها خواستار تشکيل کميته تخصصي مشترک بين معاونت فني و عمراني، سازمان عمران شهري و اعضا شوراي اسلامي شهراهواز جهت افزايش نظارت و کيفيت مطلوب در پياده روهاي شهر اهواز شد.

موسوي با اشاره به حق مردم بر افزايش ارائه خدمات مطلوب و استاندارد اظهار داشت: شهر اهواز مستحق داشتن بهترين فضاهاي سرزنده در ارتباط با اوقات فراغت، سلامت شهروندان و خدمات شهري است.

وي گفت: در اجراي پروژه هاي شهري از خريد کالا و محصولات بي کيفيت بايد بصورت جدي جلوگيري شود و در راستاي اجراي روش‌هاي نوين آسفالت به صورت موردي به برخي از معابر جهت امکان سنجي ساخت سنگ فرش و استفاده از بتن جهت روسازي آسفالت تاکيد نمود.

در اين نشست ، سلحشور رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر اهواز با اشاره به روند اجراي پروژ ه هاي شهر اهواز توجه به امر نظارت و کيفيت و مصالح بکار گرفته شده با هدف افزايش کمي و کيفي پروژ هاي شهري تاکيد کرد و اظهار داشت: شوراي شهر در کنار شهردار در اين زمينه حساسيت ويژه اي دارد.

سلحشور تشکيل کميته هاي فني و تخصصي با هدف ارتقاء کيفيت و عمر مفيد پروژه هاي شهري را مهم برشمرد و از توجه شهردار در اين زمينه قدرداني کرد.

وي در ادامه ، به علل و عوامل خرابي آسفالت شهر اهواز و دماي هوا، تردد بالاي خودرو ها و عوامل ديگر زمين شناسي اشاره نمود و خواستار تحقيقات بيشتر در اين زمينه شد.

 همچنين ناصري عضو شوراي اسلامي شهر اهواز به منظور  کاهش هزينه هاي آسفالت ، افزايش کيفيت آسفالت و زيبايي منظر شهري درجه بندي کردن مناطق و معابر شهر را امري ضروري عنوان کرد و استفاده از فناوري روز و جلوگيري از دوباره کاري ها و دقت در اجراي پروژه ها را خواستار شد.

مظفري عضو ديگر شوراي شهر اهواز نيز در اين نشست به اهميت موضوع مصالح خريداري شده، مسائل جغرافيايي و فني در روسازي و زيرسازي آسفالت اشاره نمود و عوامل تاثيرگذار زيرساختي و فني آسفالت نظير طول عمر آسفالت خيابان هاي شهر اهواز مهم برشمرد.

شحيطاوي مدير مطالعات و پژوهش شهرداري اهواز در تشريح اهداف اين گونه نشست ها گفت: حضور تمامي اساتيد و صاحب نظران در کنار اعضا شوراي اسلامي شهر و شهرداري مي تواند به توسعه بيش از پيش شهر اهواز منجر شود.

وي ادامه داد: در خصوص موضوع خرابي هاي آسفالت شهر اهواز و عواملی همچون حفاري غير مجاز دستگاه‌هاي ديگر، فرسايش، فرسودگي فاضلاب شهري، تردد وسايل نقليه سنگين و عمر کوتاه آسفالت به دلايلي مختلف نظير مصالح بکار رفته شده مي طلبد آسيب شناسي بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.

شحيطاوي در پايان از برگزاري نشست هاي علمي – کاربردي ديگر در زمينه هاي مختلف اقتصاد و درآمد، فرهنگي و اجتماعي، فني و عمراني، خدمات شهري و معماري و شهرسازي در آينده خبر داد.
:
:
:
آخرین اخبار