تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای حد الهی در خصوص سارقان آرایشگاه‌های زنانه
پیگیر هستیم که سرقت‌هایی که مشمول حد است، حد الهی در مورد آنها جاری شود ، امیدواریم که با اجرای چنین حدودی در قبال این گونه مجرمان، رضایت شهروندان و مردم فراهم شود
دادستان عمومی و انقلاب اهواز با بیان این‌که حساسیت‌های ویژه‌ای از سوی مسئولان قضایی در خصوص جرائم خشن وجود دارد، عنوان کرد: پیگیر هستیم تا حد الهی در خصوص سارقان آرایشگاه‌های زنانه اجرا شود.

علی‌اصغر صادقی‌گندمانی در نشست خبری که در خصوص دستگیری عوامل سرقت از آرایشگاه‌های زنانه خوزستان در محل معاونت فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل پلیس آگاهی خوزستان، سه روز پس از وقوع سرقت‌ها سرنخ‌های لازم به دست آمد و متهمان در دو حوزه قضایی با نیابت‌هایی که صادر شد، دستگیر شدند و اکنون در چنگ قانون گرفتار هستند.

وی با اشاره به موارد ایمنی که لازم است در اتحادیه‌ها رعایت کنند، ادامه داد: باید غیر از محل کار، در ورودی و حیاط نیز دوربین نصب شود؛ این امر در جهت پیشگیری از وقوع این گونه سرقت‌ها بسیار موثر است.

دادستان اهواز با اشاره به سرقت از آرایشگاه‌های زنانه در خوزستان، افزود: از آنجا که حساسیت‌های ویژه‌ای از سوی مردم و مسئولان قضایی در خصوص جرائم به خشن وجود دارد، بنابراین این مورد در اولویت کاری ما قرار می‌گیرد.

صادقی‌گندمانی خاطرنشان کرد: موارد مشابهی نیز که پیش از این وجود داشت، همواره خارج از نوبت رسیدگی شده و پیگیر هستیم که سرقت‌هایی که مشمول حد است، حد الهی در مورد آنها جاری شود. این حدها شامل قطع دست، پا، و مواردی این‌چنین است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با اجرای چنین حدودی در قبال این گونه مجرمان، رضایت شهروندان و مردم فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز با تاکید بر این‌که اینگونه جرائم موجب می‌شود مردم از لحاظ روانی آسیب ببینند و مقامات قضایی نسبت به این موضوع حساسیت دارند، گفت: رییس‌کل دادگستری خوزستان و دادستان منطقه نیز تاکید فراوانی بر این مساله دارد و ما نیز به دنبال این هستیم که حد الهی را در خصوص افراد دستگیرشده اجرا کنیم تا هم درس عبرتی برای مجرمان شود، و هم آرامش روانی به جامعه باز گردد و مردم و خداوند متعال نیز راضی باشند.

وی در پاسخ به سوالی که در خصوص این‌که سارقان چهار سرقت انجام دادند و عملیات پنجم آنان ناموفق بوده و این که چرا پلیس در سرقت‌های قبلی جلوی این مجرمان را نگرفت، اظهار کرد: زمانی که گفته می‌شود سرقتی ناموفق بوده به این معنا است که سارق بنا به دلایل درونی و بیرونی یا با اراده خود نتوانسته جرم را به صورت تمام و کمال انجام دهد. بنابراین قطعا اقدام پیشگیرانه و تهدیدات پلیس موجب شده که اقدام آخر سارقان ناموفق باشد.

صادقی‌گندمانی ادامه داد: زمانی که سرقتی رخ می‌دهد پلیس باید سرنخ‌ها را کشف کند که این خود با توجه به بررسی صحنه جرم و دیگر مسائل، پروسه‌ای زمان‌بر است و این گونه نیست که پلیس بتواند تمامی سرقت‌ها را در یک شهر به صورت همزمان کشف کند، مخصوصا این که بیشتر این مجرمان حرفه‌ای هستند و بلافاصله پس از وقوع جرم متواری می شوند. از آن جایی که متهمان حرفه‌ای هستند و همواره سعی می‌کنند سرنخی از خود بر جای نگذارند و همواره نیز پس از وقوع جرم از حوزه قضایی خارج می‌شوند، بنابراین طی کردن پروسه و همچنین پیدا کردن سرنخ‌ها کمی زمان می‌برد که امری طبیعی است.

همچنین سرهنگ محمد صالحی، جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان در این نشست اظهار کرد: طی هفته گذشته چندین فقره سرقت از آرایشگاه‌های زنانه در چند شهرستان خوزستان رخ داد که با توجه به اهمیت موضوع و تدابیر فرماندهی انتظامی خوزستان، این موضوع در دستور کار جدی قرار گرفت.

وی افزود: بعد از سرقتی که در یکی از آرایشگاه‌های اهواز صورت گرفت و با توجه به اطلاع‌رسانی خوب و بهنگام مالباخته و همکاری خوب شهروندان، بلافاصله تیم عملیات ویژه استان وارد عمل شد و با توجه به اشرافیت کامل پلیس و حضور در صحنه، عرصه بر مجرمین تنگ شد و آنها چاره‌ای جز فرار نداشتند و به دلیل تاریکی شب ناگزیر شدند که خودروی خود را رها کنند و به قسمت حاشیه شهر متواری شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: طی بازرسی که از خودرو انجام شد، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد؛ در ادامه تیم آگاهی ما با ردیابی و رصد دقیق اعضای این باند، توانست سرکرده این باند را در یکی از شهرهای استان دستگیر کند و به طور همزمان، دیگر همدستان این فرد نیز طی یک عملیات منسجم پلیس دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفا این مجرمین، مقدار قابل توجهی طلای مسروقه، دو قبضه اسلحه شکاری و جنگی و بالغ بر 10 میلیون تومان وجه مسروقه از مالباختگان، دو دستگاه خودرو و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت کشف و ضبط شد.

صالحی عنوان کرد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی که از این افراد صورت گرفت، آنها به جرم خود اعتراف کردند و همین‌جا قول می‌دهیم که پلیس آگاهی خوزستان با حمایت دستگاه محترم قضایی، با قاطعیت تمام با این افراد برخورد کند.

 وی با بیان اینکه سرقت‌های انجام شده در شهرستان‌های ماهشهر خرمشهر و اهواز بوده است، عنوان کرد: سرقت چهارم در اهواز بوده که پس از آن اقدام به یک فقره سرقت دیگر نیز کردند که پنجمین سرقت به دلیل حضور به موقع پلیس ناموفق بود.

در پی وقوع سرقت مسلحانه از چند آرایشگاه زنانه در چند شهر استان، چهار تن از سارقان از جمله یک زن، توسط ماموران انتظامی خوزستان دستگیر شدند که هویت یکی از این سارقان، امروز در مقر معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان توسط یکی از شاهدان عینی تایید شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
س شوکت
|
GERMANY
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
تشکر از نیبروی انتظامی/
:
:
:
آخرین اخبار