تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان منصوب شد
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان طی حکمی از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب شد. 

به گزارش خوزنیوز، آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان که پیش از ظهر امروز دوشنبه 11 آبان ماه در محل هتل پارس اهواز با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی برگزار شد، با حکم مسعود سلطاني‌فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، خسرو نشان  به سمت مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان منصوب شد. 

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان منصوب شد

پیش از این خسرو نشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است. 

پيش از اين افشين حيدري به مدت ۲سال عهده‌دار سمت مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان بود که تلاش های وی در راستای اعتلای میراث فرهنگی خوزستان از جمله ثبت جهانی شوش، ماندگار خواهد بود.


معاون سیاسی استاندار در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد:
محرومیت خوزستان در توریسم دریایی با 300 کیلومتر نوار ساحلی

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: به نوار ساحلی استان برای احیا و رونق گردشگری در منطقه باید توجه شود.
فرج الله خبیر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان که پیش از ظهر امروز دوشنبه 11 آبان ماه در محل هتل پارس اهواز برگزار شد، اظهار داشت: اگر به مسوولیت های واگذار شده خود مسوول و متعهد باشیم و چنان بنگریم که راه های توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی کشور را فراهم و به تکالیف و وظایف خود عمل کرده ایم در آن صورت است که می توان گفت در قبال مسوولیت خود پاسخگو و به مدیریت خود عمل کرده ایم.
وی ادامه داد: حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی برای تعادل بخشیدن به حیات انسان و دستیابی به توسعه پایدار و سازمان‏یافته، روند تکامل تمدن بشری را در پی خواهد داشت و از چنان اهمیتی برخوردار است که یک بسیج دولتی و مردمی را می‏طلبد.
معاونت سیاسی استانداری خوزستان افزود: وظيفه همگان است که در حفظ اماکن تاريخي که هم از لحاظ هويتي و منابع عظيم درآمد گردشگری حائز اهمیت است بکوشيم که درجه و اعتبار هر سرزمین به میراث آن سرزمین باز می گردد. در طول تاریخ میراث ملموس و غیر ملموس حفظ شده ما نشانگر هویت خوزستان است.
خبیر بیان کرد: خوزستان چندین هزار سال عقبه دارد که می تواند نشانگر معیشت ما باشد و توان بالایی برای اداره بخش گردشگری و صنایع دستی با این قدمت را داریم اما به این حوزره ها کم توجهی شده است.
وی اذعان داشت: استان ما دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور است ما با داشتن هزار کیلومتر خط ساحلی در خوزستان و با داشتن ظرفیت های خوب در توسعه و پیشرفت گردشگری، فقط 300 کیلومتر از این خط ساحلی را در امتداد خلیج فارس داریم. این بیانگر عقب ماندگی استان با وجود این ظرفیت ها، در بخش گردشگری آبی است که می طلبد به این حوزه توجه بیشتری احمال شود. 
خبير یکی از راه حل های‌ توسعه اين زمينه را جذب سرمايه‌گذار بومي دانست و ادامه داد: با جذب سرمايه‌گذاران مي‌توان زيرساخت‌هاي توسعه گردشگري در خوزستان را افزایش داد، همچنین با ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می توان ظرفیت های موجود استان را شناسایی و بهره مندی را افزایش داد.

افشین حیدری مدیرکل سابق میراث فرهنگی خوزستان در آیین تودیع خود، اظهار کرد: 2 سال گذشته که فعالیت خود را در راس سازمان میراث فرهنگی خوزستان آغاز کردم این سازمان در مظلومیت کامل بود، مجموعه میراث در این مدت توانست راه درست را پیدا کند.
وی ادامه داد: یکی از با ارزشترین و موثرترین کار یک مدیر، حفاظت از مراتع و سرزمین خود است. با مدیریت ارشد استان، سومین اثر میراث فرهنگی خوزستان را به ثبت جهانی رساندیم. باید بپذیریم خوزستان از سری استان های با اهمیت فرهنگی جزو 5 وسعت خانه مهم کشور است که نقش این مجموعه بسیار مهم و تاثیرگذار در حفظ فرهنگ و ریشه های این خاک است.
حیدری بیان کرد: در دو سال گذشته میراث فرهنگی خوزستان جایگاه بسیار خوبی در کشور پیدا کرد و در بخش ثبت آثار تاریخی مقام برتر کشور را به خود اختصاص داده است، با ثبت جهانی شوش خوزستان به استانی منحصر به فرد و تنها استان با 3 اثر ثبت جهانی در بخش آثار ثبت جهانی در کشور شد.


در ادامه خسرو نشان مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در آیین معارفه خود، اذعان کرد: برای حفظ و پاک داشت میراث فرهنگی از دیرینه ترین دوران تا به امروز باید نهایت تلاش را به کار برد، من نیز امید دارم پس از سپری کردن دوران مسوولیت باحضور در جمع حاضران دوره پرتلاش و سربلندی را رقم زده باشم.
وی ادامه داد: مسوولیتی که اکنون برعهده من واگذار می شود بار گران سنگی است که به عنوان امانت الهی بر دوش نهاده ام و گستره ای تاریخی در میراثی که در اختیار ما است و متعلق به ساکنان این سرزمین است که باید حفظ و نگهداری شود.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: مدیریت فقط مدیریت امروز نیست بلکه ایجاد فضاهای جدید است که تا بحال به وجود نیامده است. خوزستان استان ذخائر متعدد است، ولی گردشگری حوزه مغفول استان است که اندک نگاهی به این حوزه شده است.
نشان در پایان گفت: انجام کارهای بزرگ امکاناتی وسیع می طلبد، از سازمان ها و ادارات استان خواستارم که این مسوولیت را تنها وظیفه من ندانند. همچنین از همکاران، صاحب نظران و دوستداران این اداره کل که به بخش های مختلف آگاهی دارند می طلبم که ایده های خود را ارائه دهند تا با فراهم کردن فرصت بتوانیم این ایده ها را به کار گیریم.
:
:
:
آخرین اخبار