تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:
هفته بارانی در انتظار خوزستانی ها
مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز در اطلاعیه ای نسبت به جاری شدن سیل در 5 شهرستان شوش، اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که در حوضه رودخانه کرخه قرار دارند، هشدار داده است
کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: از فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی پرفشار به استان، شاهد بارش باران به صورت رگباری در تمامی نقاط خوزستان و تا روز یکشنبه خواهیم بود.

بهادری افزود: از روز سه شنبه نیز مجدداً سامانه دیگر بارشی وارد استان خواهد شد که طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به همراه این دو سامانه بارشی، در آسمان استان شاهد رعد و برق خواهیم بود که از هم استانی های عزیز و به خصوص کشاورزان و دامداران انتظار می رود از نزدیک شدن به رودخانه ها و درختان به شدت خودداری نمایند.

کوروش بهادری خاطرنشان کرد: میزان بارش های این دو سامانه بارشی در استان به اندازه میزان بارش ها در هفته گذشته نخواهد بود.

وی در خصوص میزان دما هوای استان گفت: در خوستان شاهد کاهش تدریجی دمای هوا هستیم اما نکته جالب اختلاف دما 21 درجه ای در استان است به صورتی که امروز امیدیه با 28 درجه گرمترین و دهدز با 7 درجه سردترین نقاط خوزستان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در خصوص پدیده "ال نینو" که مدتی است مطرح شده است، گفت: "ال نینو" یک رخداد طبیعی است که در اقیانوس آرام اتفاق می افتد و درپی آن میزان دما آب اقیانوس افزایش می یابد.

وی افزود: این بالا رفتن دمای آب اقیانوس باعث افزایش بخار آب و تسهیل ابر در پهنه وسیعی خواهد شد که این ابرها به وسیله ی بادهای غربی به سمت خاورمیانه و بسیاری از نقاط جهان منتقل می شوند و در نتیجه باعث بارش باران رگباری شدید می شود.

بهادری در خصوص ورود این سامانه به استان گفت: "ال نینو" یک پدیده دورپیوندی است و اثرات آن در کشور نیز وجود خواهد داشت اما به دلیل این وسعت زیاد آن در سطح اقیانوسی، نمی توان گفت که در کدام استان ها شاهد آن خواهیم بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز در اطلاعیه ای نسبت به جاری شدن سیل در 5 شهرستان شوش، اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که در حوضه رودخانه کرخه قرار دارند، هشدار داده است.

هفته بارانی در انتظار خوزستانی ها

هفته بارانی در انتظار خوزستانی ها


:
:
:
آخرین اخبار