تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول:
کشاورزان فاقد بیمه دزفولی خسارت باران می‌گیرند
از طریق ستاد بحران و حوادث مترقبه استان در حال پیگیری هستیم که بتوانیم از محل ماده ۱۲ این ستاد، برخی از خسارت‌های این کشاورزان را پرداخت کنیم
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم تا از طریق مدیریت بحران خوزستان، بخشی از خسارت‌های ناشی از باران کشاورزان فاقد بیمه دزفولی را پرداخت کنیم.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی در روزهای اخیر به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خسارت‌های زیادی را متحمل شدند، اظهار کرد: این امر موجب پائین آمدن کیفیت محصولاتی از جمله گوجه‌فرنگی و از بین رفتن بخشی از مزارع ذرت و دیگر صیفی‌جات شد.

وی افزود: دولت موظف است از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت کشاورزان دارای بیمه را پرداخت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه این کمیسیون در سال جاری، بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی را به هفت برابر افزایش داده است، افزود: متأسفانه دولت در بحث تخصیص این اعتبارات به کشاورزان اصولی عمل نکرده که ما در جلساتی که با مدیرعامل صندوق مذکور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار کردیم از آنها خواستیم که تخصیص این صندوق را ۱۰۰ درصد کنند تا زیان تمام کشاورزان زیان‌دیده پرداخت شود.

پاپی زاده همچنین در خصوص کشاورزان دزفولی زیان‌دیده که از خدمات بیمه برخوردار نیستند، گفت: از طریق ستاد بحران و حوادث مترقبه استان در حال پیگیری هستیم که بتوانیم از محل ماده ۱۲ این ستاد، برخی از خسارت‌های این کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی دزفول باید یک برآورد از خسارت‌های کشاورزان فاقد بیمه شهرستان به ما بدهد تا بتوانیم از طریق مراجع متولی کار، این مشکل را تا حد زیادی رفع کنیم.

شهرستان دزفول با ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است که سالانه دو میلیون تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار