تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
همایش استانی مشترک هلال احمر و آموزش و پرورش«دادرس» برگزار خواهد شد
در صدد برگزاری این طرح در مناطق استان نیزهستیم که در این زمینه هلال احمر همکاری های لازم را با آموزش و پرورش دارد
خوزنیوز: رییس ادره سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: چهارمین المیپاد دادرس (دانش آموز در روزهای سخت) اواخر آبان ماه در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد.

امید مقیمی پور رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص برگزاری طرح دادرس در مدارس استان در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز، اظهار داشت: دادرس، مخفف «دانش آموزان آماده در روزهای سخت» است، دادرس حروف اول این جمله است.سال جاری چهارمین سال اجرای  این طرح در مدارس استان است.

وی عنوان کرد: در این طرح دانش آموزان، آموزش های لازم در خصوص مسائل امداد و نجات توسط کارشناسان هلال احمر همچنین کارشناسان متخصص آموزش و پرورش را کسب می کنند.

مقیمی پور در ادامه گفت: پس ازآن گروه هایی تحت عنوان گروه دادرس که متشکل از 14 دانش آموز در هر مدرسه است با برگزاری المپیاد شهرستانی که در این المپیاد تیم منتخب شهرستان متشکل از «14 دختر و 14 پسر» به المپیاد استانی که در فصل تابستان برگزار می شود اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: تربیت نیروهایی آگاه و توانمند که بتوانند چرخ های توسعه در هر عرصه ای را به حرکت درآورند، توسط خانواده و آموزش و پرورش صورت می گیرد و در این میان آماده سازی دانش آموزان برای مواجهه با سوانح و حوادث ناخواسته از مهمترین موضوعاتی است که باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: هم اکنون هماهنگی های اولیه این طرح در حال اجرا است، امسال تغییراتی در این طرح وجود دارد که اکنون در مرحله هماهنگی است و تلاش داریم اواخر آبان ماه این طرح در سطح مدارس استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه حوزه هلال احمر وسیع نیست به همین جهت این طرح در شهرهای بزرگ استان برگزار می شود، افزود: در صدد برگزاری این طرح در مناطق استان نیزهستیم که در این زمینه هلال احمر همکاری های لازم را با آموزش و پرورش دارد.

مقیمی پور خاطر نشان کرد: در سال های 92 و 93 برگزیدگان استانی به المپیاد کشوری اعزام شدند که خوزستان در برخی از رشته ها مقام هایی کسب کرد.

وی افزود: این مسابقات در قالب 8 مهارت برگزار می شود. برخی از این مهارت ها همچون مهارت حمل مصدوم؛ آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ روﺷﻬﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺣﻤﻞ ﺑﯿﻤﺎر و ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ، آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ کسب مهارت و اﻫﻤﯿﺖ این موضوع. مهارت احیای قلبی و عروقی؛ داشتن مهارت و دانش کافی در امر احيای قلبی- ريوی  همچنین مهارت چادر زنی و اسکان اضطراری با برپای چادرهای امدادی به آسیب دیدگان در حوادث  و دیگر مهارت ها را شامل می شود.

رییس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش در پایان گفت: این طرح در 112 مدرسه استان در مقطع متوسطه اول، با شرکت 14 دانش آموز دختر و پسر برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار