تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز کشت گندم دیم در 17 هزار هکتار از مزارع دزفول
کشت گندم در سطح 50 هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول آغاز شده که از این سطح 33 هزار هکتار به آبی می باشند
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از آغاز کشت گندم دیم در سطح 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

علی کرمی روز دوشنبه افزود: کشت گندم در سطح 50 هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول آغاز شده که از این سطح 33 هزار هکتار به آبی می باشند.

وی مناطق عمده کشت گندم دیم در شهرستان دزفول را بخش های سردشت و شهیون عنوان کرد و گفت: با توجه به بارندگی خوب پاییز در دزفول کشت گندم دیم از تاریخ مناسبی آغاز و تا 10 آذرماه ادامه دارد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول افزود: نهاده های موردنیاز کشاورزان شامل بذر گواهی شده گندم و کود شیمیایی برای مزارع دیم و آبی از طریق مراکز جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است لذا از کشاورزان تقاضا می شود جهت استفاده از نهاده های باکیفیت از طریق مراکز خدمات کشاورزی و فروشگاه های مجاز و مورد تایید جهاد کشاورزی اقدام کنند.

کرمی گفت: ارقام گندم مورد استفاده در شهرستان دزفول شامل رقم کمران،کمران 3،رقم مهرگان ،رقم بهرنگ و رقم کریم می باشند .

وی با اشاره به اینکه کشت گندم آبی در شهرستان دزفول نیز بزودی آغاز می شود اظهار کرد: در صورت تداوم بارندگی مناسب در سال زراعی جاری شاهد افزایش تولید گندم در شهرستان دزفول خواهیم بود.

در سال زراعی گذشته از 54 هزار هکتار مزارع گندم دزفول 37 هزار هکتار آبی و 17 هزار هکتار به صورت دیک کشت شد که به دلیل عدم بارندگی و خشکسالی ،100 درصد مزارع گندم دیم دزفول از بین رفت.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مزارع دزفول ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار