تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صيد كوسه ماهیان در آب‌های خوزستان ممنوع شد
به منظور حفاظت از انواع کوسه ماهیان ممنوعیت صید این گونه ارزشمند در آب‌های خوزستان ممنوع شد
خوزنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور حفاظت از انواع کوسه ماهیان ممنوعیت صید این گونه ارزشمند در آبهای خوزستان ممنوع شد.

 به گزارش خوزنیوز؛ احمد رضا لاهیجان زاده اظهار کرد: به موجب مقررات جدید صید، حمل، نگهداری و فروش گوشت و باله انواع کوسه ماهیان بدون داشتن مجوز قانونی ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر از کلیه صیادان، سردخانه داران و کارخانجات صنایع تولید مواد غذایی درخواست نمود تا ضمن رعایت این قانون در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی ست ؛ براساس مصوبه شماره 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست مورخ 29دی ماه 1393 و به استناد بند ج ماده 3 قانون شکار و صید جریمه صید غیر مجاز انواع کوسه ماهیان 300 میلیون ریال تعیین گردیده است.

لازم بذکر است در آخرین نشست کنوانسيون بين المللی گونه های در معرض خطر در تایلند، ممنوعیت صید چندگونه از کوسه ماهیان مورد توافق همه اعضاء قرار گرفت.

تخمین های علمی در مورد کوسه ماهیان حاکیست که هر ساله حدود ۱۰۰ میلیون کوسه شکار می شود و عامل اصلی آن تقاضای گسترده در بازار هنگ کنگ و چین برای سوپ بال کوسه است.

تجارت پنج گونه از کوسه های جهان از سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۱۳۹۳) تحت مقررات تازه درآمد که گام مهمی در جهت حفاظت از این موجودات بود. فروش گوشت یا بال این کوسه‌ها بدون داشتن مجوز قانونی ممنوع شد. براساس مقررات شکار و تجارت کوسه دم سفید، پوربیگل و سه نوع سرچکشی بدون داشتن مجوز و گواهینامه لازم ممنوع خواهد شد. سپرماهی مانتا هم که به خاطر آبشش آن در پزشکی سنتی چینی کاربرد دارد در این فهرست قرار می‌گیرد. به این ترتیب تجارت کلیه این گونه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان ممنوع خواهد بود مگر آنکه با مجوز رسمی سازمان‌های مشخص دولتی انجام شده باشد.

:
:
:
آخرین اخبار