تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک:
طرح پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌های اندیمشک اجرا شد
با هدف مقابله با اثرات سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان اندیمشک طرح پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های دانشگاهی هلال احمر این شهرستان اجرا شد
رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با هدف مقابله با اثرات سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان اندیمشک طرح پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های دانشگاهی هلال احمر این شهرستان اجرا شد.

علی قلاوند اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد یک وظیفه مهم اجتماعی است که آموزش‌های فردی و اجتماعی در این زمینه باید ارائه شود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به برخورداری از یک تیم آموزشی و متخصص منحصر به فرد و پوشش جمعیتی مناسب، نقشی مهم و موثر در تقویت آگاهی و آموزش‌های مورد نیاز اجتماعی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: با هدف مقابله با اثرات سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان طرح پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های دانشگاهی هلال احمر اندیمشک اجرا شد.

وی گفت: این طرح با حضور مربیان و مدرسان جمعیت هلال احمر اندیمشک در دانشگاه پیام نور این شهرستان و در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است.

قلاوند بیان کرد: این طرح آموزشی با هدف ارتقاء سلامت جوانان، آموزش مهارت نه گفتن به اعتیاد و آشنایی با مضرات مصرف مواد مخدر، برای دانشجویان دانشگاه پیام نور توسط کانون دانشجویی هلال احمر به اجرا رسیده است.

قلاوند با بیان اینکه دانشجویان باید همیشه هوشیار و مراقب تخریب عقاید افکارشان به سمت اعتیاد توسط دوستان باشند، گفت: اعتیاد به مواد مخدر از جمله بالا‌ترین مشکلات جامعه ما است و بزرگ‌ترین خطر جدی که جوانان ما را می‌تواند گریبان گیر خود کند به همین دلیل جمعیت هلال احمر با توجه به مربیان آموزش دیده خود در این امر واجب دانسته و‌ کلاس‌های آموزشی مستمر و‌ متعدد را به‌عنوان پیشگیری از اعتیاد را جهت توسعه خدمات آموزشی به عموم مردم و قشر دانشجو و جوان برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: موضوعات طرح آموزشی پیشگیری از اعتیاد اجرا شده در شهرستان، آشنایی با شایع‌ترین مواد مخدر و عوارض آن‌ها، نقش گروه‌های همسالان در مصرف مواد و گرایش به سمت آن، بیماری‌های عفونی مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، مهارت‌های مقابله با فشار روانی و مقاومت در برابر گرو‌ه‌های دوستانه به سمت اعتیاد و نه‌گویی به آن‌ها بوده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار