تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
570 مدرسه کردستان، فاقد سیستم گرمایشی
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کردستان گفت: هم اکنون 570 مدرسه کردستان فاقد سیستم گرمایشی هستند

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کردستان گفت: هم‌اکنون 570 مدرسه کردستان فاقد سیستم گرمایشی هستند که با پیش‌بینی اعتبار سال 94 که به استان اعلام شده است تعداد 200 مدرسه دیگر به این سیستم مجهز می‌شوند و بقیه مدارس در سال 95 با اختصاص اعتبار به مرحله اجرا می‌رسد.
 «شهرام سعیدی» اظهار کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان کردستان پروژه‌های احداثی و نوساز کلیه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب روز، شامل موتورخانه‌های مرکزی یا پکیج‌های استاندارد همراه با رادیاتورهای استاندارد را اجرا می‌کند.

وی افزود: در رابطه با مدارس قدیمی از سال 1390 به بعد هر سال تحت‌عنوان استانداردسازی مدارس قدیمی بودجه‌ای از طریق مجلس در اختیار ادارات کل نوسازی قرار می‌گیرد و شماری از مدارس قدیمی به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند.

وی تصریح کرد: اعتبار تأمین شده برای طرح تجهیز مدارس در سال مالی 93 میزان 22 میلیارد و 100 میلیون ریال و تخصیص ابلاغی جهت طرح تجهیز مدارس در سال مالی 93 نیز 9 میلیارد و 979 میلیون ریال بوده است.

سعیدی گفت: از محل اختصاص فوق، مبلغ شش میلیارد و 630 میلیون ریال برای خرید تجهیزات به‌منظور بهینه‌سازی تجهیزات مدارس هزینه و تحویل اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان شده تا در میان شهرستان‌های تابعه توزیع شود.

وی ادامه داد: مبلغ سه میلیارد و 349 میلیون ریال نیز برای خرید تجهیزات کلاسی، اداری و آموزشی و هوشمندسازی 41 باب مدرسه جدیدالاحداث استان درقالب 244 کلاس هزینه و تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان اعتبار تأمین شده جهت طرح تجهیز مدارس در سال مالی 94 را نیز 17 میلیارد و 100 میلیون ریال برشمرد و افزود: در سال مالی 94 تاکنون تخصیصی ابلاغ نشده است.

وی اعتبار تعمیرات سال 93 را بیش از 62 میلیون ریال و اعتبار هزینه شده را نیز بیش از 30 میلیون ریال اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به کاهش 14 درصدی اعتبارات نوسازی در مقایسه با سال مالی گذشته، اعتبار تعمیرات و استانداردسازی سال 94 را نیز بیش از 54 میلیون ریال اعلام کرد.

40 درصد مدارس کردستان نیازمند مقاوم‌سازی است

وی با اشاره به این‌که هر یک از مدارس شهرستان‌ها در مقابل وسعت و جمعیت شهرستان مورد نظر، دارای تعداد زیادی مدارس فرسوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص نسبی خطر زلزله در شهرستان‌های مریوان، کامیاران، سروآباد، سقز، بانه و سنندج با ضریب لرزه‌خیزی بالا، این مهم از اهمیت بیشتری در استان برخوردار است.

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کردستان تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به اعتبارات طرح مقاوم‌سازی مدارس، در آینده تعداد زیادی از این مدارس بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی عدم وجود اعتبار کافی را از جمله مشکلات موجود دانست و گفت: متأسفانه اختصاص کامل اعتبار جهت تعمیر و تجهیز مدارس در ابتدای سال تحقق نیافته و در نتیجه نمی‌توان همه تعمیرات را به انجام رساند.

سعیدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به تغییر آئین‌نامه‌های ساختمانی هم‌چنین پیشرفت‌های زیاد واحد مقاوم‌سازی مدارس کشور در زمینه روش‌های مقاوم‌سازی، طیف وسیعی از مدارس استان شامل طرح مقاوم‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 40 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار