تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد بیماری‌های تنفسی در دانش‌آموزان خوزستان
ممکن است که آمار تعداد دانش‌آموزان دارای بیماری‌های تنفسی نسبت به مجموع تمام دانش‌آموزان استان، اندک باشد اما افزایش رشد سالانه آن برای ما نگران کننده‌است
رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: رشد بیماری­های تنفسی در دانش­ آموزان خوزستان نگران‌کننده است.

امید مقیمی ­پور با بیان این­که رشد بیماری آسم در دانش‌آموزان استان در سه سال گذشته 100 درصد بوده است، اظهارکرد: هر ساله مربیان بهداشت مدارس آمار بیماری‌های دانش‌آموزان را بررسی می­کنند که امسال با بررسی­ های انجام‌شده مشخص شد که برخی بیماری‌ها کاهش و برخی افزایش داشتند؛ از این میان بیماری آسم و مشکلات تنفسی نسبت به سه سال گذشته در دانش‌آموزان استان دو برابر شده است.

وی افزود: ممکن است که آمار تعداد دانش‌آموزان دارای بیماری‌های تنفسی نسبت به مجموع تمام دانش‌آموزان استان، اندک باشد اما افزایش رشد سالانه آن برای ما نگران کننده‌است.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این­که گزارشی از وضعیت بیماری­های دانش‌آموزان به ویژه بیماری آسم به استانداری ارایه شده است، گفت: استاندار تأکید داشت که دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید علت بروز این وضعیت را بررسی و اعلام کند.

مقیمی‌پور خاطرنشان کرد: آمار تفکیک‌شده رشد بیماری آسم در مدارس مناطق و شهرستان‌های استان تهیه شده است که در برخی شهرستان‌ها این بیماری افزایش داشته و در شهرستان‌های دیگر تغییری نداشته است.

وی عنوان کرد: عوامل مختلفی در رشد بیماری­های تنفسی در دانش‌آموزان استان دخیل هستند؛ ممکن است ریزگردها یکی از این عوامل باشد. باید مشخص شود که چه میزان از رشد این بیماری در دانش‌آموزان به عوامل محیطی و چه میزان به عوامل ژنتیکی مربوط است.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با مشخص شدن عامل رشد این بیماری در دانش‌آموزان به صورت دقیق، مسئولان برای رفع عوامل محیطی استان باید سریع اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار