تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز رفع پلمپ واحد SRP پالایشگاه آبادان صادر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از صدور مجوز رفع پلمپ واحد SRP پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شد، خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از صدور مجوز رفع پلمپ واحد SRP پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شد، خبر داد.

سید احمد موسوی آزاد گفت: پیرو آلودگی و انتشار گاز SO2 (دی اکسید گوگرد) از واحد SRP (گوگرد سازی) پالایشگاه آبادان در آذرماه سال 1393 و پلمپ آن واحد برای مدت 10 ماه، با پیگیری مسئولان پالایشگاه و رفع مشکلات واحد SRP، سوم آبانماه جاری مجوز رفع پلمپ واحد از سوی اداره کل محیط زیست استان خوزستان صادر شد.

وی اظهار داشت:این حکم برای طی مراحل قانونی به دادستان شهرستان آبادان ابلاغ شده است.

انجام تعمیرات اساسی واحد، تعویض کاتالیست های مستعمل، تعویض سوخت و تنظیم کوره زباله سوز واحد وسرویس تجهیزات جانبی از اقداماتی است که برای رفع مشکلات واحد SRP پالایشگاه آبادان اعلام شده است.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان در جنوب خوزستان قرار دارد.

پالایشگاه آبادان با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن تولید شود.

تصاعد گاز گوگرد ناشی از فعالیت پالایشگاه آبادان، در نیمه آذرماه سال گذشته موجب اذیت و آزار شهروندان شد و سلامتی مردم این شهر را به خطر انداخته بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار