تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دزفول در پرورش ماهیان خاویاری نمونه شناخته شد
مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دزفول به عنوان مزرعه نمونه کشور در سالجاری شناخته شده است
مسوول پرورش ماهیان خاویاری اداره کل شیلات خوزستان گفت: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دزفول به عنوان مزرعه نمونه کشور در سالجاری شناخته شده است.

امان الله باقریان روز چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه شیلات در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه شهرستان دزفول دارای امتیاز ویژه ای از نظر آب و هوایی برای رشد و توسعه ماهیان خاویاری است افزود: پرورش ماهیان خاویاری با همکاری بخش خصوصی در دزفول رو به گسترش است.

وی افزود: پیش بینی می شود بین چهار تا پنج تن ماهی از مزرعه پرورش ماهی خاویاری حنطوش زاده دزفول بهمن ماه برداشت شود.

باقریان افزود: طبق بررسی شیلات ،آب دزفول از کیفیت بالایی برخوردار است که به رغم ارزش غذایی بالا و اقتصادی فراوان تبلیغاتی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مزیت پرورش ماهی خاویاری در دزفول گفت: گوشت ماهی خاویاری تولید دزفول در مقایسه با ماهیان خاویاری شمال کشور از کیفیت بهتری برخوردار می باشد.

مسوول پرورش ماهیان خاویاری اداره شیلات استان خوزستان گفت :با وجود اینکه تولید و پرورش ماهیان خاویاری از نظر سیاسی نیز حایز اهمیت است آب بهای تولید این ماهیان بسیار سنگین است .

وی با اشاره به اینکه صید ماهی خاویاری در دنیا افزایش یافته که این امر خطر انقراض این ماهی اقتصادی را زیاد می کند گفت: در سال 2006 بیشترین میزان تولید ورهاسازی ماهی خاویاری را در دنیا شاهد بوده ایم که اکنون کاهش یافته است.

باقریان افزود:با توجه به ارزش جهانی تولید ماهیان خاویاری حمایت از طرح های پرورش این ماهی در کشور ضروری است.

نخستین واحد پرورش ماهی خاویاری خوزستان آبان ماه سال 1391 در زمینی به مساحت دو هزار و 400 متر در دزفول به بهره برداری رسید.

فیل ماهی، ازون برون، شیپ و سیبری که از انواع ماهیان خاویاری می باشند در این واحد پرورش داده می شود.

شرایط جوی و دمای مناسب هوای دزفول شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده به طوریکه رشد و تولید این ماهی در دزفول دو برابر میانگین کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار