تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش :
اقدام خاصی برای مقابله با ریزگردها صورت نگرفته است
علی‌رغم اختصاص بودجه 250 میلیاردی تاکنون اقدام خاصی برای مقابله با ریزگردها صورت نگرفته است
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع ریزگردها یک مسئله ملی است، گفت: علی‌رغم اختصاص 250 میلیارد تومان به موضوع ریزگردها تاکنون اقدام عملی خاصی در این ارتباط صورت نگرفته است.

سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع ریزگردها در استان خوزستان گفت:‌ علی‌رغم مصوبه هیأت دولت در مورد اختصاص 250 میلیارد تومان برای مقابله با موضوع ریزگردها در سال جاری اما تاکنون اقدام عملی خاصی در این باره صورت نگرفته است.

وی با اشاره به الحاقیه 60 هزار میلیارد تومانی مجلس برای بحث ریزگردها اظهار داشت: با توجه به این موضوع که مقابله با ریزگردها پروسه زمان‌بری انتظار ما این بود که قدم‌های اولیه در ارتباط با این موضوع برداشته شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع ریزگردها یک مسئله ملی است و نیازمند عزم و همراهی مسئولان است.که از جمله آن می‌توان به بحث درختکاری‌ها و امثال آن اشاره کرد.

نوری افزود: از جمله علل بروز ریزگردها سدسازی‌های غیرکارشناسی بر روی رودخانه‌ها همچون کرخه است و اگر به گذشته نگاه کنیم اگرچه ما شاهد توفان‌های شن در منطقه بوده‌ایم اما مسئله ریزگردها وجود نداشته و این موضوع مربوط به سال‌های اخیر است.

وی در پایان گفت: ریزگردها زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده که از جمله آن می‌توان به بحث بهداشت و درمان و همچنین فرار سرمایه‌گذاران از منطقه و همچنین تأثیر منفی بر کشاورزی منطقه اشاره کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار