تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
265 مقاله به دبیرخانه همایش «طرح 550 هزار هکتاری» ارسال شد
پس از انجام فراخوان مقالات تعداد 265 مقاله به دبیر خانه کمیته علمی واصل شد، که در بررسی های کمیته داوری 97 مقاله مردود اعلام شد و 168 مقاله پذیرفته شد
خوزنیوز: صبح امروز اولین همایش ملی بررسی ابعاد طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و معاونین استاندار در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز، امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در این همایش اظهار داشت: از حدود 12 ماه پیش به جهت گستردگی طرح احیای 550 هزار هکتاری و تاثیری که در بخش کشاورزی استان، اشتغال و بهبود معیشت کشاورزان دارد، استاندار خوزستان بر ضرورت برگزاری همایشی علمی کاربردی به منظور بررسی ابعاد مختلف این طرح تاکید داشته است.

265 مقاله به دبیرخانه همایش «طرح 550 هزار هکتاری» ارسال شد

وی ادامه داد: جلسات اولیه برگزاری همایش و دبیر خانه همایش سازمان دهی های مربوطه انجام شد، کمیته های علمی و اجرایی به ترتیب با مسوولیت دکتر قمشی و مطیعی و دبیر خانه همایش در دفتر اقتصادی استانداری خوزستان تشکیل شد.

حاجتی بیان کرد: پس از بحث و تبادل نظرهای بسیار 7 محور اصلی و 67 زیر محور برای این همایش تعیین شد، محور اول؛ آب مور نیاز طرح، دوم؛ مسائل تخصصی طرح، سوم؛ مسائل و ملاحضات زیست محیطی طرح، چهارم؛ زه کشی و مدیریت زه آب های تولیدی طرح، پنجم؛ مسائل اقتصادی مربوطه طرح، ششم؛ مسائل فنی و مهندسی طرح و در آخر مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با اجرای این طرح بزرگ است.

وی افزود: پس از انجام فراخوان مقالات تعداد 265 مقاله به دبیر خانه کمیته علمی واصل شد، که در بررسی های کمیته داوری 97 مقاله مردود اعلام شد و 168 مقاله پذیرفته شد که از مجموع مقالات پذیرفته شده 13 مقاله مربوط به محور منابع آب مورد نیاز، 34 مقاله مربوط به محور کشاورزی، 10 مقاله محیط زیست، 39 مقاله مربوط به زه کشی و مدیریت زه آب ها، 40 مقاله فنی و مهندسی، 32 مقاله اجتماعی و فرهنگی هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: طی دو روز برگزاری همایش 103 مقاله به صورت پوستری و 65 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد، همچنین همزمان با ارائه این مقالات 3 کارگاه آموزشی تحت عنوان تاثیرگری اجتماعی یکپارچه سازی اراضی و زه کشی با تاکید بر روش های تشخیص لایه های نفوذ ناپذیر ، پیشنهاد تغییر به روش مهندسی ارزش به جهت ایجاد انگیزش برای پیمانکاران برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: 3 نشست تخصصی با موضوعات نظام های بهره برداری در سامانه های نوین آبیاری، بررسی و ارزیابی تجربه های استفاده از سامانه های ابیاری تحت فشار و بررسی امکانات و محدودیت های تامین انرژی برگزار می شود.

حاجتی تصریح کرد: نمایشگاهی از توانمندی های تولید ماشین آلات و تجهیزات و خدمت مربوطه با حضور شرکت های مشاور و پیمان کاران و واحد های تولیدی با حضور 39 شرکت در 49 غرفه در جوار محل برگزاری همایش و نمایشگاهی از صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و آب رسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی با 130 واحد شرکت کننده از 17استان کشور و 7 کشور خارجی شامل کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، فرانسه، بلژیک و چین در محل دائمی نماشگاه های خوزستان دائر می شود.

وی افزود: همجنین برنامه بازدید از 3 پروژه برای علاقه مندان پیش بینی شده تا ضمن آشنایی با عملیات اصلی اجرای طرح که شامل اجرای زهکش و کانال های فرعی، تجهیز و نوسازی اراضی می باشد از یک پروژه آبیاری تحت فشار و کارخانه تولید کانالت دیدن فرمایند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در پایان عنوان کرد: امید است بر پایه این همایش صدور قطع نامه و توصیه های پایانی در روز اختتامیه،  باعث برقراری پیوندی موثر بین علم و عمل در حوزه کشاورزی شده که تضمین موفقیت کامل اجرای این طرح را در پی خواهد داشت.
:
:
:
آخرین اخبار