تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:
طرح 550 هزار هکتاری طرحی ملی است و دولت متعهد اجرای آن است
خوزنیوز: معاون رییس جمهور اظهار کرد: به هیچ وجه نباید نگرانی بابت اجرای مابقی طرح آماده سازی اراضی کشاورزی خوزستان در جامعه وجود داشته باشد زیرا این طرحی ملی است و دولت تدبیر و امید تعهد اجرای آن را دارد.

طرح 550 هزار هکتاری طرحی ملی است و دولت متعهد اجرای آن است

به گزارش خوزنیوز، محمد باقر نوبخت در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام، امروز سه شنبه 26 آبان‌ماه در تالار امام رضا اهواز برگزار شد، اظهار داشت: این طرح بزرگترین طرح آبی و خاکی تاریخ  ایران است، استان خوزستان همواره بزرگترین طرح ها و افتخارات ملی در 8 سال دفاع مقدس را ثبت کرده است که شاید در کنار آن طرح های بزرگ اجرا شده در راستای دفاع  کشور حقیر بنماید، 8 سال دفاع فرزندان متدین و شجاع از سراسر ایران اسلامی جمع شدند و حماسه بزرگی آفریدند که امروز جمعی از آن ها کنار ما نیستند و آن کسانی که ماندند اینسان در قالب جهاد نصر برای ملت باز هم منشا اثر و خدمت هستند.

وی عنوان کرد: اکنون 160 هزار هکتار زمین این طرح آماده سازی و تحویل داده شده همچنین به این میزان نیز در دست اقدام است، به هیچ وجه نباید نگرانی بابت اجرای مابقی طرح آماده سازی اراضی کشاورزی خوزستان در جامعه وجود داشته باشد زیرا این طرحی ملی است و دولت تدبیر و امید تعهد اجرای آن را دارد اجرا و هیچ گونه منعی برای این طرح نیست.  

نوبخت بیان کرد: عرصه و اعتبارات این طرح مهیا است، برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی هیچ گونه تردیدی وجود ندارد. در این راستا 70 شرکت و 10 هزار نیروی کار فعال داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که طرح‌های عمرانی دولت یک اولویت است، افزود: اعتبار پرداختی سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان بود، 21 هزار میلیارد تومان نیز در سال جاری برای دیگر طرح‌های عمرانی  کشور پرداخت شده است. 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی امسال افزایش داشته است. 

وی تصریح کرد: آخرین ارزیابی های طرح مهم کشاورزی که تاثیرگذاری فراوانی در تولید و اشتغال خوزستان دارد امروز بررسی خواهد شد همچنین مسائل مربوطه از سوی استاندار خوزستان که جهت پیگیری در هیات دولت ارائه خواهد شد نیز بررسی می شود.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: طرح های عمرانی دیگری در سایر استان‌های کشور در حال اجرا داریم از جمله استان سیستان و بلوچستان که به زودی عملیات آماده سازی زمین‌های کشاورزی این استان نیز شتاب خواهند گرفت. همچنین تا پایان سال جاری طرح های جاده‌ ای، ریل گذاری و فرهنگی بسیاری اجرا خواهد شد. این پیشرفت‌های عمرانی  کشور در شرایط تحریم و شرایطی که هنوز برجام اجرا نشده اجرا شده است که نشانگرطراوتی است که دولت تدبیر و امید در کشورداشته است.

نوبخت افزود: مدیریت طرح 550 هزار هکتاری با گستردگی فراوانی درخوزستان فعالیت دارد همچنین این طرح با حمایت های اجتماعی مطلوبی همراه است و استان به خوبی دانسته که چه طرحی را در دست اجرا دارد، آنسان که روحانیت و علما استان، مردم، مسوولان و مدیران از تمام برنامه های این طرح مطلع هستند که نشانگر اهمیت طرح برای تمام اقشار جامعه می باشد که این امر بسیار مطلوب است.

به گزارش خوزنیوز؛ صبح امروز اولین همایش ملی بررسی ابعاد طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و معاونین استاندار و به همت موسسه جهاد نصر، مجری طرح 550 هزار هکتاری اراضی استان خوزستان و ایلام در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
برای وزارت نیرو اجرای طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون (خصوصا طرح بهشت اباد) از اولویت بیشتری برخوردار است تا تامین اب برای به ثمر نشستن طرح کشاورزی رهبری در خوزستان!!
:
:
:
آخرین اخبار