تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت ۱۷ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی دزفول
بارندگی سیل‌آسای اخیر در دزفول، بیش از ۱۷ میلیارد تومان به مزارع و بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: بارندگی سیل‌آسای اخیر در دزفول، بیش از ۱۷ میلیارد تومان به مزارع و بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

احمد زارعی با بیان اینکه این میزان خسارت بیشتر مربوط به مزارع ذرت و برنج بوده است، اظهار کرد: ۲۰ هزار هکتار مزارع ذرت و هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شالی دزفول بر اثر این بارندگی دچار خسارت شده و سایر محصولات از جمله مزارع سبزی و صیفی نیز خسارت‌های زیادی دیدند.

وی در خصوص پرداخت بیمه به کشاورزان خسارت دیده نیز گفت: کشاورزانی که تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند بر اساس فرمول‌ها و تعرفه‌های این صندوق، درصد زیادی از خسارت‌های خود را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول افزود: تمام خسارت‌های به وجود آمده، جمع‌بندی شده و از طریق فرمانداری شهرستان به مدیریت بحران استان خوزستان ارسال‌شده تا بتوانیم با پیگیری‌های مکرر، درصدی از خسارات کشاورزان فاقد بیمه را نیز پرداخت کنیم.

زارعی با بیان اینکه سالانه دو میلیون تن محصول از مزارع دزفول برداشت می‌شود، تصریح کرد: سطح زیر کشت تابستان و پاییز شهرستان دزفول، ۴۵ هزار هکتار است ضمن اینکه محصول گوجه شهرستان نیز در هفته آینده به مرحله برداشت می‌رسد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار