تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۷۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
حق بدی آب و هوا باید برای کارکنان خوزستانی افزایش یابد
متاسفانه هیچ تفاوتی بین کارمندان خوزستان و سایر مناطق کشور وجود ندارد. شرایط تعلق گرفتن حق بدی آب و هوا باید برای همه کارمندان خوزستانی اجرا و میزان اعتبار در این خصوص افزایش یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: به علت مشکلات بی شمار زیست محیطی در خوزستان، حق بدی آب و هوا باید برای کارکنان خوزستانی افزایش یابد.

امید حاجتی شامگاه سه شنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عنوان کرد: به منظور حل مشکلات اقتصادی در استان باید در ابتدا شناخت کافی در این زمینه صورت بگیرد.

حق بدی آب و هوا باید برای کارکنان خوزستانی افزایش یابد

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی خوزستان بسیار عجیب است، افزود: صنایع بزرگ در استان حدود ۸۸ درصد از سهم اشتغال را شامل می شوند و همین نرخ که باید در صنایع کوچک و تبدیلی افزایش یابد حدود ۱۰ درصد آن را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: نرخ تورم در استان ۲۹.۴ درصد  و همین نرخ در سطح کشور ۲۸.۶ درصد است.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی نیز به رغم دارا بودن رتبه اول تولید محصولات کشاورزی در کشور، تنها ۱۹ درصد از سهم اشتغال در استان را شامل می شود. این مسئله به این معنا است که تولید محصولات استراتژِک با قیمت تضمینی، هیچگاه کشاورزان خوزستانی را ثروتمند نمی کند.

حاجتی عنوان کرد: به منظور حل مشکلات اقتصادی موجود در استان، سیستم های افزایش تقاضا را در پیش گرفتیم و در همین راستا، لایحه خرید تضمینی کالای داخلی را مطرح و به مرحله اجرا در آوردیم.

وی گفت: یکی از فعالیت های صورت گرفته در این زمینه اصلاح زیر ساخت های صادراتی استان بود که این مسئله از بخش راه تا توسعه بازراچه های مرزی پیگیری شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: این دو سیاست کلی، باعث افزایش تقاضا از سوی تولید کنندگان خوزستانی شد. در سال های گذشته به مناطق کمتر توسعه یافته استان توجه ویژه ای صورت گرفت و در همین راستا به برخی مناطق به صورت موردی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در بحث تنظیم بازار نیز فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفت، گفت: در صورت تامین اعتبار تملک دارایی استان، حدود ۷۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی تا پایان سال مالی در استان به مرحله افتتاح خواهد رسید.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان  تصریح کرد: در این زمان نرخ بیکاری در خوزستان از ۱۴.۵ به هشت درصد رسیده است. البته این نرخ بر اساس طرح نیروی کار است.

حاجتی گفت: در راستای رفع عقب ماندگی های استان و رسیدن به شاخص متوسط کشوری در این زمینه حدود هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به آمار بسیار بالای مهاجرت در قشر کارمند خوزستان گفت: در این استان به دلیل شرایط بد آب و هوایی و اخیرا نیز افزوده شده پدیده گرد و غبار، بسیاری از کارمندان تقاضای انتقال و مهاجرت به سایر استان های کشور را دارد.

حاجتی عنوان کرد: متاسفانه هیچ تفاوتی بین کارمندان خوزستان و سایر مناطق کشور وجود ندارد. شرایط تعلق گرفتن حق بدی آب و هوا باید برای همه کارمندان خوزستانی اجرا و میزان اعتبار در این خصوص افزایش یابد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
این از بی عرضگی نماینده های مجلس استان ماست که هنوز پرداختی بدی آب و هوای ما مشابه استان های دیگه است . کاش کمی غیرت نمایندگان اصفهان و آذر بایجان رو داشتند که برای یک توهین کل صدا و سیما رو بردن زیر سوال! تاسف داره غیرت نماینده های خوزستان
ایرانی
|
Seychelles
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
اقای حاجتی هرچه گفتید از کارمندان گفتید ،دریغ از ارایه یک مطلب در مورد مشکلات کارگران ، کارمندان حقوق میلیونی،سهام عدالت ،وامهای مختلف،و غیره دریافت میکنند اما خبری از احقاق حقوق کارگران نیست.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
کارگرهای بیچاره بدی آب و هوا روشون تأثیری نداره احتمالا!
:
:
:
آخرین اخبار