تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین ربات پرنده دانش‌آموزی خوزستان به پرواز درآمد
اولین ربات پرنده دانش‌آموزی خوزستان در پژوهش‌سرای غدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز رونمایی شد
اولین ربات پرنده دانش‌آموزی خوزستان در پژوهش‌سرای غدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز رونمایی شد.

مراسم رونمایی از اولین ربات عمودپرواز دانش‌آموزی استان در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه(س) آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز برگزار شد.

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان باید در مسائل علمی و تولید علم جهانی نقش مؤثری ایفا کنند تا در تعیین سرنوشت آینده کشور سهم به‌سزایی داشته باشند.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و علمی ایران اسلامی، افزود: اکتشافات امروزه ثابت کرده است که ایرانیان در مسائل تاریخی و مباحث علمی بسیار پیش‌تر از تمدن‌های دیگر به علوم دست یافته‌‌اند که این امر ایجاب می‌کند دانش آموز امروز ما بتواند با بروزدادن علم و دانش خود این پیشینه تاریخی را به نسل‌های دیگر انتقال دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که تحقیق و پژوهش زیربنای همه‌ی علوم است، گفت: تحقیق و پژوهش باید از دوره ابتدایی آغاز شود تا ماندگاری علم و اثرات آن در دانش‌آموزان بیشتر نمود داشته باشد.

در ادامه این مراسم از اولین پهپاد دانش‌آموزی استان خوزستان که توسط دانش‌آموزان پژوهش‌‌سرای غدیر ‌برنامه‌ریزی، طراحی و ساخته شده بود، رونمایی شد و این ربات پرنده به پرواز در آمد.

پهپاد ساخته‌شده توسط این دانش‌آموزان تا ارتفاع 500 متر به‌صورت عمودی قابلیت پرواز، کنترل و انجام مأموریت دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی  مسیرهای بیشتری را پرواز کرده و به مبداء اولیه بازگردد.

این ربات پرنده در مسابقه سراسری پرنده‌های بدون سرنشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز توانست به‌عنوان تنها ربات پرنده دانش‌آموزی در بین 17 دانشگاه برتر ایران رتبه اول را به خود اختصاص دهد؛ همچنین این ربات پرنده این قابلیت را دارد که از مأموریت برنامه‌ریزی‌شده، فیلمبرداری کرده و آن را به مبداء کنترل ارسال کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار