تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
مشکل صدور روادید زائران اربعین بزودی رفع می شود
صدور ویزا در استان خوزستان در سه شهر اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان در حال انجام است ولی تعداد تقاضاها با تعداد ویزاهای تحویلی از سوی طرف عراقی متناسب نیست و این موضوع، ازدحام متقاضیان را به همراه داشته است
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان پیگیری این اداره کل و دیگر دستگاه ها برای سرعت بخشی صدور روادید به متقاضیان در خرمشهر، گفت:مشکل صدور روادید زائران اربعین در خرمشهر بزودی رفع می شود.

با آغاز ماه صفر و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، در مسیری های منتهی به خرمشهر و آبادان، کاروان های چند نفره و تک نفره برای حضور در آیین های اربعین حسینی در کربلا عازم این دو شهر هستند.

براساس اطلاع رسانی مسئولان ستاد مرکزی اربعین که شبکه های سراسری و رسانه های جمعی آن را منتشر کردند قرار بود از بیستم آبانماه، صدور روادید در چند شهر آغاز شود و مردم و زائران نیز با اعتماد به این اخبار، به سوی این مراکز پیش بینی شده مراجعه کردند.

در خرمشهر نمایشگاه بین المللی سازمان مرکز آزاد اروند در نزدیکی میدان فرودگاه آبادان برای ارائه خدمت به زائران پیش بینی شد و زائران از شنبه 23 آبانماه به این منطقه مراجعه کردند.

جمعی از مراجعه کنندگان به این مرکز با انتقاد از روند کند صدور ویزا برای متقاضیان، گفتند که تاکنون نتوانسته اند روادید خود را دریافت کرده و مجبورند شبها در مواکب یا خانه شهروندان آبادانی یا خرمشهری اقامت کنند.

متقاضیان صدور ویزا در خرمشهر، اطلاع رسانی نادرست مبنی بر آماده بودن زیرساخت ها در مرکز صدور ویزای خرمشهر، دعوت از مشتاقان زیارت و ارائه آماری مبنی بر صدور یکروزه روادید و نبود مرجع پاسخگویی به مردم را از مشکلاتی می دانند که در مرکز صدور روادید سازمان منطقه آزاد اروند با آن مواجهند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان نیز روز چهارشنبه در سفر به آبادان و خرمشهر و گفت و گو با متقاضیان صدور روادید در نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد اروند، از همکاری شهروندان آبادانی و خرمشهری در میهمان نوازی و میزبانی از زائران اربعین حسینی تشکر کرد.

ناصر حویزاوی ادامه داد:صدور ویزا در استان خوزستان در سه شهر اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان در حال انجام است ولی تعداد تقاضاها با تعداد ویزاهای تحویلی از سوی طرف عراقی متناسب نیست و این موضوع، ازدحام متقاضیان را به همراه داشته است.

وی گفت:برخی متقاضیانی که مدارک خود را روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به نمایندگی شرکت های زیارتی تحویل داده بودند، امروز توانستند روادید خود را دریافت کنند.

حویزاوی با بیان دیدار خود و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند از مرکز صدور روادید در خرمشهر و مسئولان عراقی صدور ویزا، اضافه کرد:طرف عراقی نیز قول داد که امکانات خود را برای افزایش خدمات به شهروندان و زائران گسترش دهد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان راهکارهای ارائه شده برای کاهش ازدحام متقاضیان، ادامه داد:در این نشست مشترک قرار شد که صدور روادید به صورت گروهی و در قالب گروه های 20 نفره انجام شود تا امور نیز سریع تر انجام شود.

وی تاکید کرد:بر این اساس، متقاضیان باید هنگام خروج از مرز، با دیگر همگروه ها خارج شوند ولی هنگام ورود می توانند با داشتن کپی رنگی از مانیفست وارد کشور شوند.

حویزاوی تاکید کرد:امیدواریم در سفر هیات بلندپایه ایران به مرز شلمچه طی روز آینده، در این خصوص تصمیم گیری شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار