تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری چهارمین جشنواره شعر عربی «یادمان ولایت» در شادگان
چهارمین جشنواره شعر عربی «یادمان ولایت» با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، شاعران و علاقه‌مندان در تالار ابن سکیت شادگان برگزار شد
چهارمین جشنواره شعر عربی «یادمان ولایت» با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، شاعران و علاقه‌مندان در تالار ابن سکیت شادگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفی، امام جمعه شادگان، در این مراسم به حضار خوش آمد گفت و از تلاش برگزارکنندگان جشنواره تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم همایون قنواتی نیز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت: امیدواریم جشنواره در سال آینده در دو شب و در یکی از مساجد شادگان برگزار شود تا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان از این جشنواره بهره ببرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: گسترش و توسعه فرهنگ ولایی و ایثار و شهادت و کسب استعدادهای جوان در زمینه شعر ولایی برخی از اهداف این جشنواره هستند.

 در این مراسم برخی از شاعران شرکت‌کننده در جشنواره به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم از مهدی کنعانی‌زاده (سکرانی)، ملا عبدالله ماجدی (طایی)، ملا محمود ماجدی (طایی) و عبدالحسین مقدم‌زاده، پیشکسوتان شاعر، تقدیر شد.

جشنواره شعر عربی «یادمان ولایت» در دو بخش ایثار و شهادت و بخش امامت و ولایت برگزار شد که در هر دو بخش هیات داوران برگزیدگان را معرفی کردند.

 هیات داوران متشکل از جمال نصاری، مرتضی حیدری آل‌کثیر و علی درفش بودند.

هیات داوران پس از قرائت بیانیه در بخش ایثار و شهادت ایوب کربلاوی، رمضان علیگی و صدام جنامی را شایسته تقدیر دانست و جایزه مقام دوم را به فاضل عچرش تقدیم کرد. در این بخش مقام اول و سوم را هیچ کدام از شرکت‌کنندگان به دست نیاوردند.

در بخش امامت و ولایت نیز از زهرا بن‌یباره، عبدالقادر مقدم‌زاده، سید ابراهیم غرابی، سید رضا بعاج، عبدالخالق چاملی و هانی پوررضا مدحجی تقدیر شد.

عماد غراوی رتبه سوم، سالم سواری و حسین طرفی به صورت مشترک مقام دوم را کسب کردند و برای مقام اول کسی معرفی نشد.

 پس از مراسم مسؤولان استان و شهرستان و جمعی از شاعران از عبدالحسین مقدم‌زاده، شاعر پیشکسوت، که در بستر بیماری بود عیادت کردند.
:
:
:
آخرین اخبار