تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر حج و زیارت خوزستان:
به دلیل ازدحام جمعیت ویزای گروهی صادر خواهیم کرد
در روز چهارشنبه ۱۵ هزار نفر و در روز پنجشنبه ۱۶ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از مرزخرمشهر تردد داشته اند و این جمعیت روزانه در حال افزایش است همچنین پیش بینی میشود اگر کشور عراق ویزا صادر کند جمعیتی دو برابر سال گذشته اعزام می شود
ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به انجام هماهنگی های مورد نیاز جهت اخذ ویزا اظهارکرد : امسال اعزام زائرین با فقط گذرنامه معتبر و ویزا انجام می گیرد و جهت این امر تدابیری جهت صدور ویزا در دو مرز استان دیده شده است.

وی درخصوص روند اخذ ویزا گفت: روند اخذ ویزا در خرمشهر روند عادی را پشت سر می گذارد و در اهواز نیز مراکز روزهای پنج شنبه و جمعه فعالیت دارند و مردم می توانند مراجعه کنند البته در سوسنگرد اندکی شلوغی هست اما در کل تاخیر در اخذ ویزا وجود دارد و مردم نباید به دلیل اینکه عرضه و تقاضا همخوانی ندارد انتظار دریافت زود به هنگام ویزا را داشته باشند.

حویزاوی با اشاره به حجم بالای مراجعه مردم جهت اخذ ویزا افزود : تجربه ثابت کرده است هر چه به اربعین نزدیک تر می شویم با جمعیت بیشتری در مرزهای شلمچه و چذابه روبرو خواهیم بود.

مدیر حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: به همین دلیل از آنجایی که روند اخذ و صدور ویزا برای یک نفر یا چند نفر یکسان زمان می برد لذا با توجه به ازدحام ایجاد شده تصمیم گرفته شد گروههای ۲۰ نفره تشکیل دهیم و در روزهای آینده به گروههای ۳۰ یا ۴۰ نفره نیز افزایش دهیم و ویزای گروهی صادر کنیم زیرا اگر بخواهیم ویزای تک نفره صادر کنیم به همه تقاضای صدور ویزا برای زائرین اربعین نمی توانیم پاسخ دهیم.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به افزایش روزافزون طوار اربعین حسینی اعلام کرد :در روز چهارشنبه ۱۵ هزار نفر و در روز پنجشنبه ۱۶ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از مرزخرمشهر تردد داشته اند و این جمعیت روزانه در حال افزایش است همچنین پیش بینی میشود اگر کشور عراق ویزا صادر کند جمعیتی دو برابر سال گذشته اعزام می شود.

وی همچنین با اشاره به تمهیداتی جهت سهولت سفر زائرین اربعین حسینی نیز عنوان کرد : جهت خدمت رسانی بهتر به زوار و حل مشکلات قبلی کمیته هایی متشکل از کمیته اعزام ، کمیته اسکان، کمیته تغذیه؛ کمیته حمل و نقل و کمیته فرهنگی تشکیل و وظایف هر کدام ابلاغ شده است. نیروهای کارآمد و کارگزاران نیز در مرزها بصورت شیفتی و شبانه روزی در مرزها مستقر هستند تا نحوه خدمت رسانی به صورت مدیریت شده ارائه شود حتی در عراق نیز تمهیداتی چون کانکس هایی طراحی و نصب شده یا تمام مسیر زائرین توسط کارشناسان بازدید شده و محل موکبها و خدام موکبها شناسایی و روی نقشه دیده شده است.

حویزاوی در آخر یادآورشد :ثبت نام در سامانه سماح الزامی ندارد و کد رهگیری این سامانه در اخذ ویزا هیچگونه تاثیری ندارد.

مرجع / اهوازنوین
:
:
:
آخرین اخبار