تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجموع بدهی های پدیده چه قدر است؟
شرکت پدیده شاندیز 12 هزار میلیارد ارزش دارد و زیر بنای موجود آن 200 هزار متر مربع است و چون مردم خواهان دریافت پولشان هستند باید ملک‌های پدیده را بفروشند و پول مردم را پرداخت کنند.
 

در شرایطی که مدیرکل دادگستری خراسان رضوی خبر داده بود «مهلت مدیران پدیده به زودی به پایان می‌رسد»، امروز نماینده مردم بجنورد در مجلس، درخصوص مجموع بدهی های پدیده اظهار نظر کرد. به گزارش مشهد نیوز، موسی الرضا ثروتی گفت: «شرکت پدیده حدود 1800 میلیارد از مردم، سهام گرفته‎اند که هر سهم 12 هزار تومان است و 4 هزار میلیارد تومان به بانک‌ و هزار میلیارد تومان هم برای دریافت مجوزها و جمعا 6 هزار میلیارد بدهکار هستند.»

در ادامه، واکنش های روزهای اخیر مسئولین در ارتباط با پرونده پدیده را بخوانید:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: چند روز گذشته افرادی از کارکنان شرکت پدیده و  تعدادی از سهامداران این شرکت و شرکت پردیس‌بان مقابل مجلس تجمع کردند. به دنبال آن جلسه‌ای در مجلس گذاشته شد و تصمیماتی گرفته شد و اولین تصمیم این بود که در طی نامه‌ای از دادستان کل تقاضاشود به این پرونده ورود پیدا کند و مشکل شرکت "پدیده شاندیز مشهد" را هرچه سریع‌ترحل کنند.

مجموع بدهی های پدیده چه قدر است؟

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در ادامه بیان کرد: دومین تصمیمی که گرفته شد این بود که  تقاضا شد جلسه‎ای با رئیس قوه‌ قضاییه و وزیر کشور انجام شود، شرکت پدیده حدود 1800 میلیارد از مردم، سهام گرفته‎اند که هر سهم 12 هزار تومان است و 4 هزار میلیارد تومان به بانک‌ و هزار میلیارد تومان هم برای دریافت مجوزها و جمعا 6 هزار میلیارد بدهکار هستند.

 وی خاطر نشان کرد: شرکت پدیده شاندیز  12 هزار میلیارد ارزش دارد و زیر بنای موجود آن 200 هزار متر مربع است و چون مردم خواهان دریافت پولشان هستند باید ملک‌های پدیده را بفروشند و پول مردم را پرداخت کنند. دو مشکل تغییر کاربردی و مجوزها حل شده و دو مشکل دیگر باقی می‌ماند که یکی باید حسابرسی شود و  به بورس برود که در  این کار خیلی تأخیر ایجاد شده و به دلیل همین امر مهم وزیر اقتصاد و دارایی را طبق ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس باید به کمیسیون اقتصادی برود و یک سرمایه‌گذار هم پیدا شود که 200 هزار متر مربع زیربنا موجود این شرکت را خریداری کند که به وسیله ان  پول مردم را بدهند.

وزیر کشور: مردم مطمئن باشند به حقشان خواهند رسید

به گزارش مشهد نیوز، هفته گذشته، وزیر کشور در نشستی خبری درباره مشکلات شرکت سرمایه گذاری «پدیده شاندیز» با اشاره به این که وزارت کشور برای این موضوع کم نگذاشته است، گفت: کمیته ای در خراسان رضوی به ریاست استاندار موضوع را مدیریت می کند و در حال حاضر تقریبا هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.



رحمانی فضلی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که به حقشان خواهند رسید.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وزارت کشور به این مسائل ورود نمی کند اما چون موضوع اجتماعی شده بود، مسئولیت پرونده به وزارت کشور واگذار شد. در ساخت و ساز این پروژه تخلفاتی شده بود که باید رسیدگی و تصمیم گیری می شد و برخی تخلفات به گونه ای بود که هزینه های بالایی داشت.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی: مهلت مدیران پدیده به زودی به پایان می‌رسد

هم چنین، چند روز قبل نیز حجت الاسلام و المسلمین مظفری اعلام کرد: مهلت داده شده به مدیران پدیده شاندیز برای پرداخت حق و حقوق سهامداران به زودی به پایان می‌رسد.



حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز بیان کرد: دادستانی اخطار نهایی را به «پدیده» برای پرداخت وجوه مردم داده است.

وی افزود: اگر مدیران پدیده تا پایان مهلت قانونی حق و حقوق مردم را پرداخت نکنند دادستانی برای حل و فصل این موضوع ورود کرده و با مدیران پدیده برخورد قضایی جدی انجام می شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
مردم سر خورده اند. دیگه به هیچکس در این نظام اعتماد ندارند. .میگن خود کرده را تدبیر نیست...همون داستان معروف قبر خود کندن...متاسفانه این جامعه و همه آدمهای توش در مرحله سقوط قرار دارند. .فکر کنم آیندگان تاریخ جدیدی را خواهند خواند
سید رضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
از خداوند متعال برای شما عزیزان که اخبار راجب پدیده شاندیز برای ماها که با تبلیغات صداو سیما و ... خودمان کل دارایمان را سهام پدیده خریده ایم و الا پیش زن و بچه هایمان ... صاحب خانه ... بانک که وام گرفته ایم .. مطلع میسازید ... کمال تشکر را داریم ... تو رو به امام رضا 120 هزار سهامدار و 30 هزار کارگر بیکار شده رو از یاد نبرید و پیگیری لازم را تا حد امکان بفرمایید .. ما دوریم تقریبا 1600 کیلومتر ... و من الله و التوفیق از تبریز
حسنقلی خان
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
کی به این آقایون مجوز داده ؟؟؟؟؟؟
اون رو باید گرفت و کرد تو گونی .......
ملت ساده لوح
شرط میبندم همونایی هستن که رفتن واسه خودروی ملی ثبت نام کردن .....
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
{{ بسمه تعالی }} جناب آقای ثروتی نماینده محترم استان خراسان درمورد انتشارمصاحبه های جنابعالی باخبرگزاری ها درمورد کل دارایی ها وبدهی های پدیده منتشرگردیده لطفا بفرمائید ماخذ ومنبع وصحت آمارداده شده ازکجاست .؟ اگراین آمارمنبع واعتبارقانونی دارد ویانظرمدیران شرکت پدیده است که شما درخبرگزاری ها به آن استناد می فرمائید .؟ لطفا توجه فرمائید درصورت عدم صحت آمارداده شده خسارات جبران ناپذیری رادرپی خواهد داشت.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
{{ بسمه تعالی }} درپرونده شرکت پدیده شاندیزوده ها پرونده مشابه که میلیونها ایرانی رادرگیرکرده دوعامل اساسی رامیتوان دخیل دانست 1- عدم هماهنگی واتحاد ( سران سه قوه ) – 2- سیاسی کاری وتسویه حساب دولت گذشته وحال که تاوان آن رامردم ضعیف باید به پردازند بی آن که مسئول خاطی وبحران سازقبلی محاکمه ومجازات شوند.
:
:
:
آخرین اخبار