تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیلمبرداری از کندن پوست پلنگ در ملأ عام/ محیط زیست بخواب؛ «پژمان پلنگ‌کش» بیدار است!/فیلم
«پژمان پلنگ‌کش» در کمال آسودگی یک قلاده پلنگ ایرانی را مقابل چشمان تماشاچیانش سلاخی می‌کند و این روزها فیلم آن بی‌هیچ واکنشی از محیط زیست در میان کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود.
خبرگزاری فارس: فیلمبرداری از کندن پوست پلنگ در ملأ عام/ محیط زیست بخواب؛ «پژمان پلنگ‌کش» بیدار است! + فیلم

 چند روزی از دست به دست شدن فیلمی در فضای مجازی می‌گذرد که در آن کندن پوست یک قلاده پلنگ ایرانی برای تماشاچیانش به مراسمی جذاب و شاد بدل شده است. سلاخی که با خاطری آسوده به کندن پوست این گونه در خطر انقراض مشغول است نه از چشمان شاهدان باکی دارد و نه از لنز دوربین فیلمبردار، گویی هرگز تخلفی رخ نداده. شاید هم، پیگیری و مجازاتی در انتظار متخلف نیست.

علی تیموری، مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست که تنها متولی مستقیم حفاظت از حیات وحش کشور به شمار می رود، ضمن اظهار بی اطلاعی از این فیلم می‌گوید: سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مسئول رسیدگی به تخلفات زیست محیطی است. دفتر شکار و صید مسئول سیاست گذاری است و یگان حفاظت محیط زیست مسئول رسیدگی به جرائم.

 

اما از آنجا که تماس های مکرر فارس طی روزهای گذشته برای گفت‌وگو با سرهنگ حمیدرضا خیلدار بی نتیجه ماند فیلم کندن پوست پلنگ توسط "پژمان پلنگ کش" نیز به همراه سؤالاتی بی پاسخ که ذهن هر بیننده ای را درگیر می‌کند به دست فراموشی سپرده خواهد شد یا شاید مثل اکثر مشکلات زیست محیطی کشور، مسئولان، زمان وقوع آن را به دولت قبل نسبت می‌دهند و از پاسخگویی طفره خواهند رفت!

عدم پیگیری جرائم زیست‌محیطی که انتشار تصاویر آن خصوصا در فضای مجازی به طور گسترده‌ای رو به افزایش است از یک سو و نبود مجازات‌های بازدارنده از سوی دیگر، دست متعرضان به حیات وحش را بازتر کرده و آنها را برای دست‌درازی هر چه بی‌پرواتر به محیط زیست ترغیب می‌کند.

 


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار