تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا داعش در توهم برهم زدن امنیت خوزستان است؟
داعش نیز هم چون رژیم پیشین بعثی عراق تلاش دارد با ایجاد تفرقه های قومیتی و فرقه ای در ایران دست به عملیات تروریستی بزند اما تاریخ نشان داده که ایرانیان متحد هستند
داعش نیز هم چون رژیم پیشین بعثی عراق تلاش دارد با ایجاد تفرقه های قومیتی و فرقه ای در ایران دست به عملیات تروریستی بزند اما تاریخ نشان داده که ایرانیان متحد هستند.


سایت کردی "روداو" وابسته به "نیچروان بارزانی" نخست دولت اقلیم کردستان عراق با انتشار گزارش تازه ای نسبت به اهداف پلید گروه تروریستی داعش برای ایجاد تفرقه های قومیتی و فرقه ای در ایران به خصوص در استان هایی که از تنوع قومی بالایی برخوردارند هشدار داده است.

به گزارش خرداد، سایت "روداو" با اشاره به موفقیت اخیر نیروهای اطلاعاتی و نظامی ایران در شناسایی و خنثی کردن مقاصد شوم هسته ای تروریستی مرتبط با گروه داعش می نویسد:"ایران به تازگی هسته هایی از این شبکه تروریستی را در هم شکست. جای تعجبی ندارد که داعش درصدد به دست آوردن جاپایی در ایران است و بدون شک می خواهد علاوه بر اروپا در آنن کشور نیز دست به عملیات تروریستی بزند. ایران کشوری دارای اکثریت شیعه است. داعش به طور مداوم تلاش کرده تا از طریق نفوذ در میان اهل سنت ایران عقاید خود را ترویج کند".

روداو در ادامه با اشاره به "شیعه ستیزی" گروه تروریستی داعش می نویسد:"این گروه نفرت بیمارگونه از شیعیان دارد. نمونه آن را می شد در کشتار دسته حمعی حدود 1.700 تن از دانشجویان دانشکده افسری عراق که شیعه بودند در تکریت در تابستان سال 2014 میلادی دید".

این سایت در ادامه اشاره می کند که داعش یکی از مراکزی را که در ایران هدف قرار داده استان خوزستان و مناطقی است که عرب زبانان ایران در آنجا زندگی می کنند. این سایت می نویسد:"داعش بر روی نفوذ در میان اقلیت های قومیتی ایران سرمایه گذاری کرده است. آنان عموما می خواهند در میان کردها، آذری ها و عرب ها به خصوص آن هایی که سنی هستند نفوذ کنند. آنان هم چنین قصد نفوذ در میان بلوچ های ایران را نیز دارند".

این سایت در ادامه از محاسبات و مقاصد داعش در این باره به عنوان رویکردی "ماکیاولیستی" و جنون امیز یاد کرده و می نویسد:"آنان در عراق نیز به شکلی موذیانه از جنجال و هیاهوی سیاسی ایجد شده و تحولات ایجاد شده در آن کشور به خصوص از نارضایتی نسبی سنی ها از نخست وزیری مالکی استفاده کرده اند. آن شکاف در عراق این فرصت را برای داعش فراهم کرد تا کنترل خود را تثبیت کند".

این سایت در ادامه اشاره می کند که ارتش دوران صدام نیز در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی قصدش مشابه داعش بود و در این باره می نویسد:"او در آن دوران با تلاش در دامن زدن به تنش های قومی و فرقه ای قصد داشت تا حکومت نوپای انقلابی ایران را تضعیف کند. او این ادعا را مطرح می کرد که ناجی اعراب ایران است. با این حال، پس از مدت کوتاهی اعراب سنی محلی در ایران به مقاومت در برابر نیروهای بعثی روی اوردند".

روداو در پایان ضمن تحسین شجاعت اعراب ایران می نویسد:"واقعیت آن است که عرب های خوزستان شجاعانه در دفاع از ایران در برابر دشمن بعثی و مهاجم جنگیدند".

مرجع/ خرداد

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
عرب ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
1
10
عرب سنی نداریم، اعراب ایرانی همه شیعه هستن و برای وطن جان میدهند. داعش در هیچیک از اقوام و ادیان جایگاهی ندارد فقط نگاه به خوزستان کنند تیکه تیکه میشن زنده باد ایران
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
9
از تمامی اقشار خوزستانی تقاضا دارم وحدت و همدلی خود را حفظ کنند . یادمان باشد دشمن فقط با تفرقه می تواند به مقاصد شوم خود برسد . حتما تمامی موارد مشکوک را باهم کاری هم اطلاع دهند. اینها فقط جنون آدم کشی دارند و دلشان به حال هیچ کس نسوخته است. دنبال نا امن کردن محل زندگی مردم هستند که همیشه در وحشت به سر ببرند.
لر پارسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
4
درود بربرادران عرب هموطن
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
2
زنده باد ایران وطن ماست وتاجان داریم ازش دفاع میکنیم
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
4
کوهستان های خوزستان قتلگاه داعشیان خواهد بود البته اگر توانستند از مرز برادران عرب بگذرد. که آن هم غیر ممکن هست.. عرب های ایرانی مرد هستند و با غیرت. .
عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
4
درود برهمه برادران وخواهران عرب درخوزستان
قیصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
4
دشمن بداند عرب زبانان غیور کشورمان همگام با دیگر اقوام همچون دفاع مقدس اجازه هیچگونه خودنمایی به آنان را در ایجاد تفرقه و آشوب و جنگ در کشور را نمی دهد و این قوم و دیگر قومیت های غیور بر اصل شیعی بودن و ایرانی بودن خود افتخار می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار