تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های هفته پژوهش در آموزش و پرورش خوزستان
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره در هفته پژوهش را تشریح کرد
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره در هفته پژوهش را تشریح کرد.

دکتر حرج چلداوی با تاکید بر اهمیت برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش، اظهارکرد: این برنامه‌ها و فعالیت‌های موجب ایجاد انگیزه در معلمان و دانش‌آموزان برای انجام پژوهش و کارهای علمی می‌شود و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در هفته پژوهش 25 برنامه در آموزش و پرورش استان تعریف شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری 40 جشنواره در 40 منطقه آموزش و پرورش استان است؛ این جشنواره‌ها موجب ایجاد یک فضای رقابتی برای انجام تحقیق و پژوهش در میان معلمان و دانش‌آموزان می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که همچنین آثار و دستاوردهای پژوهشگران فرهنگی، دانشجو معلمان، دانش‌آموزان و معلمان در نمایشگاه استانی هفته پژوهش در معرض نمایش گذاشته می‌شود، گفت: نمایشگاه آثار پژوهشگران معلم و دانش‌آموز در سطح مدارس نیز برپا می‌شود؛ تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان برتر در حوزه فعالیت‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌ها در هفته پژوهش است.

چلداوی با اشاره به برگزاری مراسم زنگ نمادین استانی هفته پژوهش در مدارس، تصریح کرد: همکاری مستمر و نزدیک با دانشگاه‌ها در هفته پژوهش نیز از برنامه‌های مورد تأکید است. برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، ارایه خدمات مشاوره پژوهشی و اطلاع‌رسانی در تمام شهرستان‌های استان از دیگر فعالیت‌های هفته پژوهش است.

وی بیان کرد: بازدیدهای علمی تخصصی برای دانش‌آموزان و معلمان از مراکز علمی و پژوهشی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در جوار نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی در مدارس و ادارات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص نیازهای پژوهشی و معرفی معلم پژوهنده از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان است که در هفته پژوهش اجرا می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار