تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سکوت مسئولان اتفاق افتاد؛
اخراج غیرقانونی بیش از 300 کارگر متروی اهواز
پیمانکار قطارشهری اهواز به بهانه اتمام قرارداد و نداشتن توان مالی، کارگران را اخراج کرده و در حال تسویه حساب با آنهاست
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: اخراج بیش از 300 نفر از کارگران قطارشهری اهواز، غیرقانونی است.

آقایار حسینی اظهارکرد: پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) به بهانه اتمام قرارداد و نداشتن توان مالی، کارگران را اخراج کرده و در حال تسویه حساب با آنهاست.

وی افزود: کارگران قراردادی یک پروژه باید تا اتمام کار باقی بمانند و بر اساس اطلاعات موجود پروژه متروی اهواز هنوز به پایان نرسیده است، بنابراین اخراج این کارگران خلاف قانون است.

حسینی با اشاره به اینکه کارگران باید مطالبات خود را از طریق اداره کار پیگیری کنند، اظهار کرد: متاسفانه اخراج کارگران در سکوت مسئولان استان و شهرستان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه برای وصول مطالبات کارگری امیدی به مسئولان نداریم، خواستار حساسیت بیشتر کمیسیون های کارگری، اداره کار و صنایع نسبت به مشکلات و اخراج کارگران خوزستان شد.

حسینی با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان خوزستان نسبت به مشکلات کارگری، تصریح کرد: مسئولان نباید محیط های کارگری را امنیتی کنند.

وی افزود: در برخی کارگاه ها مشاهده شده که از ماموران انتظامی به عنوان حراست و با هدف ایجاد جو امنیتی استفاده می کنند.

حسینی تاکید کرد: کارگران حق دارند برای مطالبات صنفی خود تجمع کنند و این تجمع ها با اعتراضات سیاسی متفاوت است.

* بی اطلاعی کمیسیون کارگری اهواز

علی مظفری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز اما با اظهار بی اطلاعی از اخراج کارگران متروی اهواز گفت: کمیسیون کارگری شهرستان اهواز تاکنون برای این موضوع تشکیل جلسه نداده و نامه ای نیز دریافت نکرده ایم.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز نیز در این باره گفت: اخراج کارگران غیرقانونی است زیرا هنوز کار پروژه به اتمام نرسیده است.

عباس هلاکویی افزود:پس از اعتراضات کارگری و اعتصاب یک ماهه کارگران مترو اهواز، حقوق 900 نفر از کارکنان شرکت کیسون را تا پایان شهریور پرداخت کردیم اما پیمانکار با تعدادی از کارگران تسویه حساب کرده است.

وی اظهار کرد: پیمانکار پروژه (شرکت کیسون) به صورت غیرقانونی هم کارگران را اخراج کرده و هم کارگاه را تعطیل کرده این در حالیست که هنوز کار را تحویل نداده است.

هلاکویی تاکید کرد: پیمانکار تا پایان کار نمی تواند کارگران را اخراج کند.

وی این اقدام پیمانکار را سوءاستفاده از کارگران برای ایجاد اعتراض و فشار اجتماعی دانست و گفت: پیمانکار برای گرفتن پول و اعتبار بیشتر به این وسیله می خواهد به مسئولان خوزستان فشار وارد کند.

بر اساس این گزارش، اختلاف پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت چینی کیسون) با کارفرمای پروژه (سازمان قطارشهری و استانداری) از پارسال تاکنون ادامه دارد. این اختلاف بر نحوه هزینه کرد اعتبار و تعداد کارگران و پیشرفت پروژه است به طوری که مسئولان استانی، پیمانکار را تهدید به خلع ید کرده اند.

کارگران متروی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود تاکنون بیش از 11 نوبت اعتصاب کرده اند و این اعتراض ها در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است.
مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 27 درصد پیشرفت دارد.

آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان امسال اعلام شده و قرار بود فاز نخست آن (شش ایستگاه میدان فرودگاه تا مصلا) به بهره برداری برسد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام.دوست عزیز شرکت کیسون یک شرکت بین المللی ایرانی و ریشه دار که از افتخارات بخش خصوصی کشور است و بخاطر بحران مالی که گریبانگیر کشور شده مانند بقیه بخشهای خصوصی کشور دچار مشکل شده.این شرکت چینی نیست لطفا اطلاعات خود را کامل کنید بعد خبر را چاپ کنید.
:
:
:
آخرین اخبار