تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم کردن 1700 تنی سیب زمینی اشتباه بود
رئیس کمیسیون کشاورزی در نشست امشب شورای گفتگو گفت: معتقدیم یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید سیاست گذاری شود.

عباس رجایی امشب در نشست شورای گفتگو گفت: معتقدم اگر فرایند واردات در کشور در زمینه عرضه برنج وجود دارد، باید به گونه ای هدایت شود که تولید داخلی آسیبی نبیند، چرا که این موضوع به نفع کشور تمام خواهد شد.

وی افزود: سرانه مصرف برنج در ایران متعادل نیست و نیازمند اصلاح ساختاری است. با این همه در موعد افزایش مصرف برنج از بازار حمایت خواهیم کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه نیاز به واردات برنج ایران حدود 500 تا 700 هزار تن در سال است، عنوان کرد: در مورد معدوم کردن سیب زمینی در یکی از استان های کشور معتقدیم که کج سلیقگی در این زمینه صورت گرفته و می توانست مورد مصرف دام قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وقوع این اتفاق به دلیل کشت بهاره سیب زمینی و نگرانی از فساد آن و از سوی دیگر جدای از درنظر گرفتن سهمیه 10 درصدی کمیته امداد امام خمینی به منظور حمایت از تولید کننده این نگرانی وجود داشته که بطور فله ای در بازار عرضه نشود، بر همین اساس پارادوکسی برای تصمیم گیران رخ داده است که از نظر این کمیسیون معدوم کردن سیب زمینی کار درستی نبوده است.

رجایی با اشاره به یارانه دولت برای تولید سیب زمینی در کشور عنوان کرد: با وجود سپری شدن دو سال از تعیین یارانه 150 تومانی برای هر کیلو سیب زمینی از سوی دولت اما هنوز این یارانه به کشاورزان پرداخت نشده و صادرات این محصول نیز به درستی انجام نشده است. ازاین رو برای حمایت از تولید و صنعت کشاورزی باید در زمینه سیاست گذاری ها تجدید نظر شود.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار