تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا ظریف، بالاتر از وزیر خارجه عربستان نشست؟
وزیر امور خارجه با روزنامه وقایع اتفاقیه مصاحبه کرده است. روزنامه‌ای که در دوره جدید با مدیریت صادق خرازی منتشر می‌شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت و گو با روزنامه جدیدالانتشار « وقایع اتفاقیه» درباره جایگاه متفاوت خود به نسبت وزیر امور خارجه عربستان در مذاکرات اخیر وین 2 این گونه توضیح داد:

« در مذاکرات دیپلماتیک، یک رشته قواعد برای نشستن دیپلمات‌ها وجود دارد. طریقه نشستن بر سر میز مذاکره چند جانبه به دو صورت انجام می‌پذیرد: یا بر اساس حرف الفباست یا بر پایه ارشد بودن دیپلمات‌ها.

ارشدیت هم نکته مهمی نیست.یک فرد ممکن است 20 سال وزیر خارجه باشد. یک فرد هم ممکن است دو ماه وزیر باشد. آن کسی که 20 سال وزیر خارجه است قطعا ارشدیت دارد. در نمایندگی های سیاسی هم همین‌طور است. اگر شما 5 سال نماینده کشوری در سازمان ملل متحد باشید قطعا جای بهتری خواهید نشست.

 اگر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان بود قطعا جای بالاتری می‌نشست. کما این که آقای یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در جای بالاتری نشسته بود. بنا براین در آن جلسه ارشدیت من در مقام هفت یا هشت بود و آقای عادل الجبیر به خاطر این که تنها چند ماه است وزیر خارجه عربستان است پایین جلسه نشسته بود. نباید این موارد را برجسته کرد و یا دیگران را به این دلیل تحقیر کرد.»

نخستین شماره دوره جدید روزنامه وقایع اتفاقیه و از این پس با مدیر ‌‌مسوولی «صادق خرازی» امروز در 8 صفحه منتشر شد.

صاحب امتیاز روزنامه کماکان مصطفی خانزادی است. سردبیر روزنامه هم پیشتر گفته بود «وقایع اتفاقیه رابطه تشکیلاتی با حزب ندای ایرانیان ندارد و ارگان آن به حساب نمی‌آید.»

چرا ظریف، بالاتر از وزیر خارجه عربستان نشست؟
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار