تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور ویزای زائران اربعین در منطقه آزاد اروند روان شد
با توجه به اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان محلی، کار صدور ویزای زائران اربعین در محل نمایشگاه دائمی سازمان منطقه آزاد اروند سهل و روان شد

چندی پیش بر اساس اطلاع‌رسانی نادرست به شهروندان شهرهای مختلف کشورمان در خصوص زمان آغاز صدور ویزای یک روزه در محل نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد اروند واقع در فلکه فرودگاه، جمع زیادی از مردمی که به این محل مراجعه کرده بودند با مشکل و سردرگمی مواجه شدند.

با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان ستاد اربعین حسینی و با محوریت فرمانداری ویژه خرمشهر تمام مشکلاتی که مردم سایر شهرهای کشورمان در مراجعه به این منطقه با آن روبرو شدند یکی پس از دیگری رفع شد و امروز در مراجعه به محل صدور ویزا در محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد اروند شاهد جریانی روان از رسیدگی به امور زائران برای دریافت ویزا بودیم.

دیگر هیچ ردیفی از زائران معطل مانده در صف‌های طولانی دیده نمی‌شود و کسانی که مراجعه کرده‌اند از وضعیت موجود ابراز رضایت دارند.


*زائران بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند

فرماندار ویژه خرمشهر در همین راستا از آن دسته از زائران اربعین حسینی که مرز بین‌المللی شلمچه را برای رفتن به کربلا انتخاب می‌کنند خواست تا بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند.

ولی‌الله حیاتی گفت: هموطنان باید ویزای خود را از دفاتر رسمی حج و زیارت محل سکونت خود تهیه کنند و با همراه داشتن ویزا و گذرنامه‌ معتبر، برای خروج از مرز، به خرمشهر بیایند.

وی از زائران خواست تا به نکات مورد تاکید مسئولان توجه ویژه کنند تا خدای ناکرده با ازدحام جمعیتی حاصل از مراجعه غیر ضروری به مرز برای دریافت ویزا و سردرگمی مواجه نشوند و زائران از شهرهای محل اقامت خود ویزایشان را تهیه کنند.

معاون استاندار خوزستان افزود: کسانی که مدارک خود را تحویل دفاتر حج و زیارت داده‌اند، ویزایشان صادر می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که با توجه به محدودیت ظرفیت صدور ویزا در خرمشهر و عدم پاسخگو بودن به تقاضای خیل عظیم مراجعان دریافت ویزا، برای دریافت ویزا به خرمشهر مراجعه نکنند.


*منظور از ویزای اضطراری صدور 24 ساعته آن نیست

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام خبر صدور ویزای اضطراری در این شهرستان گفت: منظور از ویزای اضطراری، صدور ویزای 24 ساعته نیست.

حیاتی افزود: کنسولگری عراق مستقر در محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد اروند(محل صدور ویزا) با توجه به محدودیت ظرفیت به تدریج نسبت به صدور ویزا برای آن دسته از کسانی که مدارکشان را تحویل داده‌اند، می‌کند.


*انجام تشریفات مرزی خروج زایران ایرانی در حداقل زمان ممکن

استاندار خوزستان اما در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزهای شلمچه و چذابه، از انجام تشریفات مرزی خروج زائران ایرانی در حداقل زمان ممکن خبر داد.

عبدالحسن مقتدایی، همکاری و تعامل میان مقامات استان خوزستان و مسئولان محلی با دستگاه‌های عراقی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این همکاری‌ها سبب تسهیل در امر ورود زائران اربعین به خاک عراق شده است.

وی ضمن قدردانی از تعامل مقامات عراقی را در جهت کمک به روان سازی امر تردد زائران از مرزهای شلمچه و چذابه افزود: طی سال‌های اخیر با افزایش سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های میان دو کشور به ویژه در میان مسئولان استان خوزستان با مقامات استان‌های میسان و بصره عراق زمینه تسهیل در امور زائران را موجب شده است.

به گفته استاندار خوزستان، تلاش‌های صورت گرفته در مرزهای شلمچه و چذابه تحت عنوان ستاد اربعین از اردیبهشت ماه امسال آغاز و تاکنون روند رضایت بخشی را طی کرده است.

مقتدایی اضافه کرد: به رغم حجم بالای مراجعات زائران به این مرز خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل حاد و غیر قابل رفعی نداشته‌ایم و امید می‌رود این روند همچنان ادامه یابد.

*هیچ مشکلی برای سفرهای اربعین در خوزستان وجود ندارد  

وی گفت: هیچگونه مشکلی در خصوص سفرهای اربعین در خوزستان وجود ندارد، امنیت کامل در مسیر زائران در خوزستان و مرزهای چذابه و شلمچه برقرار است.

مقتدایی با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام اربعین 520 هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند، افزود: امسال با توجه به شرایط مهران و احتمال استقبال بیشتر زائران از مرزهای خوزستان، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران اربعین که مرزهای چذابه و شلمچه را برای رفتن به کربلا انتخاب می‌کنند به یک میلیون نفر برسد.

وی اضافه کرد: بر این اساس ما برای جمعیتی دو برابر از  تعداد زائران سال گذشته، تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی 100درصدی نیروهای امنیتی و اجرایی استان برای برقراری امینت و سفرها در ایام اربعین در خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات مکرر و مستمر دستگاه‌های موظف در ستاد اربعین و برنامه‌ریزهای صورت گرفته نقایص سال‌های گذشته در خصوص زائران اربعین رفع شده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار