تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگردان مستند شهید تقوی فر عنوان کرد:
شخصیت‌هایی مانند شهید تقوی‌فر را باید به جوانان شناسایی کنیم
مستند شهید تقوی فر به کارگردانی علی زهیری و تهیه کنندگی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت 2 ماه است که تولید را آغاز کرده است
خوزنیوز: شهید حمید تقوی‌فر از فرماندهان قرارگاه رمضان در هشت سال دفاع مقدس و از مبارزان جبهه اسلام در مقابل تکفیری‌ها در عراق بود که دی‌ ماه سال 1393 در مقابله با تروریست‌های داعش در شهر «عزیزبلد» هدف تک تیراندازهای این گروه قرار گرفت و به شهادت رسید.

مستند شهید تقوی فر به کارگردانی علی زهیری و تهیه کنندگی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت از 2 ماه گذشته تولید را آغاز کرده است.

شخصیت‌هایی مانند شهید تقوی‌فر را باید به جوانان شناسایی کنیم

علی زهیری کارگردان مستند شهید تقوی فر در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز پیرامون این مجموعه ، اظهار داشت: این مستند در 3 قسمت 30 دقیقه ای تهیه خواهد شد که شامل دوران های کودکی و نوجوانی، انقلاب و دفاع مقدس، شهادت و مدافع حرم است. قسمت نخست این مستند در حال پیش تولید و تولید است و فصل دوم نیز آغازشده است.

کارگردان مستند شهید تقوی فر ادامه داد: در این مستند با شخصیت های برجسته استانی و کشوری و همچنین از شخصیت های عراقی و سوری که از هم‌رزمان شهید تقوی در جنگ  بودند در خصوص شخصیت سردار شهید تقوی فر و اهدافی که در مبارزه با گروه های تروریستی دنبال می کرد گفت و گو خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی های انجام شده با معاونت سیما دکتر پورمحمدی فیلم مستند سردار شهید تقوی فر در شبکه های استانی و سراسری و نیز با انجام دوبلاژ در شبکه های خارج از کشور به نمایش گذاشته می شود. زیرا شهید حمید تقوی فر بیشتر عمرش را در عراق و سوریه در جنگ با داعش گذرانده بود که در قالب این فیلم مستند ایثارگری های وی به تصویر کشیده می شود.
 
زهیری بیان کرد: با توجه به نقش مهم این سردار اسلام در جبهه های برون مرزی بخشی از این مستند در خاک عراق ساخته می شود، همچنین فیلمبرداری این مستند درخوزستان، تهران، شمال کشور و همچنین در سامرا محل شهادت این شهید انجام می شود.

وی تصریح کرد: بنا بود این مجموعه تلوزیونی 6 دی ماه سال جاری در سالگرد شهادت این شهید در تهران رونمایی شود اما ممکن است که تولید مستند تا این زمان به پایان نرسد.

کارگردان فیلم مستند سردار شهید تقوی فر در خصوص ساخت این مجموعه و هدف از شناساندن شخصیت این سردار اسلام در پایان گفت: شهید تقوی فر یک فرمانده شناخته شده در دوران دفاع مقدس و در جبهه های سوریه و عراق بود که سال‌ها در جبهه‌های مبارزه با استکبار جهانی نقش کلیدی داشت که فرهنگ ایثارگری و شجاعت وی بر سر زبان هاست. اکنون با به تصویر کشیدن شخصیت این سردار اسلام در قالب این مجموعه مستند می توانیم اهداف نظامی و استراتژی شهید تقوی فر را به همگان بشناسانیم و تلاش این است که این شهید را از گمنامی خارج  و به جوانان شناسایی کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار