تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دادگستری آبادان:
ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در آبادان تشکیل شد
رئیس دادگستری آبادان از تشکیل ‌ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این دادگستری خبر داد
رئیس دادگستری آبادان از تشکیل ‌ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این دادگستری خبر داد.

سیروس محمدی‌زاده امروز با اشاره به انجام احتمالی تبلیغات زود هنگام برخی کاندیداها در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: در این ستاد تخلفات احتمالی در فضاهای مجازی تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرد.

به گفته وی، هرگونه تخریب افراد و یا تبلیغات زود هنگام در شبکه‌های مجازی جرم محسوب و لذا با موارد تخلف به شدت و طبق قانون برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری آبادان، عدم استفاده از امکانات دولتی به سود فرد خاص را متذکر شد و گفت:‌ آموزش‌های همگانی از طریق رسانه‌ها، توجیه نامزد‌ها و روسای ستاد و فعالان انتخاباتی و سایر موارد، از ساز و کارهای موثر در پیشگیری از تخلفات است.

محمدی‌زاده با اعلام بی‌طرفی دستگاه قضایی در جریان انتخابات، افزود:‌ اولویت اصلی دستگاه قضایی در انتخابات موضوع پیشگیری از وقوع جرم است، اما چنانچه به رغم توصیه‌های قضایی فردی مرتکب تخلف شود سیستم قضایی بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و فارغ از هرگونه وابستگی به جناح، قوم یا فرد خاصی اقدامات قاطع و قانونی انجام می‌دهد.

وی با ارزشمند و مقدس خواندن تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ صیانت از دستاورهای انقلاب را وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خواند.

رئیس دادگستری آبادان اضافه کرد:‌ انتخابات از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که بر اساس آن مردم حق حاکمیت بر سرنوشت خود را پیدا می‌کنند.

محمدی‌زاده صیانت و نگهداری از آراء مردمی را حق الناسی بر گردن کارگزاران نظام دانست و تصریح کرد:‌‌ انجام این کار نیاز به صرف دقت و تلاش فراوان دارد چرا که صیانت و نگهداری از آرای مردمی به عنوان اجرای صحیح قوانین انتخاباتی در حقیقت اعتبار نظام و ملت است.

وی در پایان یادآور شد:‌ دستگاه قضایی بنا بر اهمیت این موضوع و عمل به وظیفه قانونی خویش موضوع «پیشگیری از جرم» را به عنوان نخستین اولویت در دستور کار خود داده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار