تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم نظارت دولت بر اجرای طرح کارت خرید کالای ایرانی
در هفته‌های اخیر تقاضای خرید لوازم خانگی کاهش یافته است و از دلایل عمده آن می‌توان به عدم نقدینگی مردم و انتظار کاهش قیمت کالاها اشاره کرد
رییس اتحادیه لوازم خانگی اهواز گفت: در هفته‌های اخیر تقاضای خرید لوازم خانگی کاهش یافته است و از دلایل عمده آن می‌توان به عدم نقدینگی مردم و انتظار کاهش قیمت کالاها اشاره کرد.

سعید گمراوی اظهار کرد: بعد از توافق برجام، مردم انتظار کاهش چشمگیر و حتی حدود 50 درصد قیمت‌ها را داشتند اما در حال حاضر قیمت لوازم خانگی 10 درصدی کاهش یافته و کاهش 50 درصدی قیمت‌ها رخ نداده است.

وی با اشاره به ثابت بودن قیمت کالای خانگی از ابتدای امسال تاکنون افزود: اگر دولت قیمت دلار را کاهش دهد و حق عوارض گمرکی را تعدیل کند، می‌توان به تعدیل قیمت‌ها امیدوار بود.

گمراوی با اشاره به طرح اعطای کارت 10 میلیونی خرید کالای ایرانی تصریح کرد: این طرح هنوز اجرا نشده است اما طبق قول وزارت صنعت و معدن به اتحادیه کشوری لوازم خانگی، این طرح تا پایان هفته اجرا می‌شود.  

وی عنوان کرد: اگر دولت این طرح را در چهارچوب قانونی اجرا کند و بر آن نظارت لازم داشته باشد تا کالاهای با کیفیت ایرانی در اختیار مشتریان قرار داده شود، تقاضا و رونق خرید لوازم خانگی افزایش می‌یابد.

گمراوی در خصوص احتمال تغییر قیمت‌ها تا پایان سال اظهار کرد: قیمت‌ها افزایش نخواهند یافت اما افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت در سال بعد اجتناب ناپذیر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار