تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به‌مناسبت هفته بسیج
بسيج، واژه اي تلنگرانداز، كه كارواني از ارزش‌ها، مقدسات و معنويات در وراي آن صف كشيده است و دودماني از ايثار، اخلاص و احساس در سايه قامتش، قد كشيده اند
خوزنیوز:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به‌مناسبت هفته بسیج پیام تبریکی را منتشر کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ در متن پیام دکتر اسماعیل ایدنی آمده است:

شايد نتوان در مقياس كلام و كاغذ و زبان، از بسيج گفت، نوشت و يا آن را هجي نمود. بسيج، واژه اي تلنگرانداز، كه كارواني از ارزش‌ها، مقدسات و معنويات در وراي آن صف كشيده است و دودماني از ايثار، اخلاص و احساس در سايه قامتش، قد كشيده اند.

وقوع انقلاب شكوهمند اسلامي خود نشأت گرفته از روحيه ناب و خودجوش بسيجي گري امت اسلامي ايران بود كه با رهبري پير فرزانه خويش، جامه خروش به تن كرد و اينگونه ٢٢ بهمن ٥٧ رقم خورد. حدود يك سال و نيم پس از آن نيز، باز هم روحيه ناب بسيجي تنيده شده در تار و پود قامت جوانان اين سرزمين بود كه سبب شد بار ديگر دعوت پير و مراد گرانسنگ خويش را لبيك گويند و هشت سال، چنان با دست هاي خالي در برابر دژخيمان تا دندان مسلح شرق و غرب سينه سپر كنند كه شجاعت و جسارت و غيرتشان تا تاريخ تاريخ است، در صفحات سالهاي ٥٩ تا ٦٧ نه تنها اين خطه بلكه در پهناي گيتي، ماندگار و ثبت شده بدرخشد و خودنمائي كند.

با اتمام جنگ تحميلي، باز هم روحيه ناب بسيجي گري اين بار لباس سازندگي و آباداني به تن كرد و به ساختن كشور و جبران عقب ماندگي ها همت گماشت. سازندگي اي كه در عرصه هاي مختلف در دستور كار قرار گرفت و سبب شد ديري نپايد تا ايران اسلامي، با وجود تحريم هاي ظالمانه و بيرحمانه، داراي حرفهاي زيادي براي گفتن شود و به پيشرفت هاي خيره كننده اي دست يابد كه گاهأ دنياي استكبار را وادار به زانو زدن در برابر اين عظمت اراده و غيرت مي نمود.

شايد به جرأت بتوان به پاي ميز مذاكره كشاندن ابرقدرت هاي جهان و رقم زدن يكي از طولاني ترين مذاكرات تاريخ جهان و سربلند بيرون آمدن از آن را كه دستاوردي ملي و كمك كننده به چرخش بهتر و سريعتر چرخ زندگي مردم كشور هست را معلول روحيه مقدس بسيجي اعضاء تيم مذاكره كننده هسته اي دانست كه با درايت و هوشمندي و با تأسي از فرمايشات كليدي، ارزشمند و رهنمون هاي رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي (مد ظله العالي) توانستند در عين اقتدار و تحكم، اعتماد بيافرينند و حماسه خلق كنند.

اينجانب به نوبه خود فرارسيدن هفته بسيج و سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) را به يكايك بسيجيان هميشه در صحنه اي كه آرماني جز سربلندي ايران اسلامي و سرافرازي مردم سرزمين مقدس و دوست داشتني مان را در سر نمي پرورانند و همچنين به تمامي ملت بسيجي ايران تبريك و تهنيت عرض نموده و از درگاه ايزد منان، استقرار و تداوم پايدار روحيه ناب و واقعي بسيجي را در لحظه لحظه ي زندگي فردي و اجتماعي همگان مسئلت مي نمايم.

دكتر اسماعيل ايدني رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز
:
:
:
آخرین اخبار